يزد - ايرنا - رئيس دانشگاه يزد با اعلام فراخوان سومين جشنواره ادبي - هنري رويش گفت: اين جشنواره اسفند امسال همزمان با برگزاري چهارمين كنگره شهداي دانشجوي يزد برگزار مي شود.

محمدصالح اوليا روز چهارشنبه در نشست خبري افزود: اين جشنواره در 6 بخش اصلي شامل هنرهاي تجسمي، نمايشي، ادبي، آوايي، فيلم و طراحي و دوخت لباس ايراني - اسلامي، 19 قالب و 56 موضوع برگزار خواهد شد.
وي ادامه داد: علاقه مندان به شركت در اين جشنواره مي توانند تا پايان آذر ماه با مراجعه به پايگاه اينترنتي جشنواره به نشاني www.rooyeshfestival.ir آثار خود را ارسال كنند.
وي اضافه كرد: داوري آثار ارائه شده دي و بهمن ماه انجام و اختتاميه جشنواره اسفند ماه برگزار مي شود.
رئيس دانشگاه يزد با بيان اينكه دانشجويان همواره نقش خود را عرصه هاي مختلف نظام جمهوري اسلامي به خصوص جنگ تحميلي به بهترين نحو ايفا كرده اند گفت: عرصه هايي از جمله جهاد علمي و صنعتي، اقتصاد مقاومتي و حضور در صحنه فرهنگي نيازمند مجاهدت است و دانشجويان در اين عرصه ها پيشگام هستند.
اوليا، انتقال پيام فداكاري هاي دانشجويان به خصوص در عرصه هاي جهاد و شهادت را وظيفه دانشگاهها عنوان و اظهار اميدواري كرد چهارمين كنگره شهداي دانشجو و سومين جشنواره ادبي - هنري رويش در استان يزد به نحو مطلوبي برگزار شود.
مدير امور پرديس هاي دانشگاه فرهنگيان يزد و دبير سومين جشنواره ادبي - هنري رويش گفت: دشمنان در جبهه هاي فرهنگي به دنبال ضربه زدن به نظام جمهوري اسلامي هستند و ما نيز بايد به جاي خطابه و سخنراني با استفاده از هنر و ادبيات در مقابل شبيخون فرهنگي دشمنان ايستادگي كنيم.
فضل الله رضايي افزود: سال گذشته 800 اثر از 300 دانشجو به دومين جشنواره رويش ارسال شده بود و پيش بيني مي شود امسال تعداد آثار و نفرات شركت كننده نسبت به سال گذشته بيشتر شود.
مسئول ناحيه بسيج دانشجويي و دبير كنگره شهداي دانشجوي استان يزد نيز از شناسايي 130 شهيد دانشجو و تهيه بانك اطلاعاتي شهداي دانشجو خبر داد و گفت: راه اندازي تيم هاي شهداپژوهي، برگزاري سالانه 30 يادواره شهدا در دانشگاههاي استان، ديدار با خانواده شهدا و چاپ كتاب از جمله فعاليتهاي مرتبط با شهداي دانشجو در يزد است.
سيدحسين راسخي با بيان اينكه دانشگاه مهمترين مركز نخبگي و محل تجمع نيروي انساني است افزود: بايد احساسات وارد ذهن و عقلاني شود تا ماندگار باشد.
استان يزد داراي 100 هزار دانشجو و 60 مركز آموزش عالي است.
7532/ 6197 خبرنگار: سعيد صادقي مقدم ** انتشار: فلاح
irnay zdd@