تهران - ايرنا - حجت الاسلام و المسلمين محمد اشرفي اصفهاني فرزند شهيد محراب؛ شهداي محراب را گنجينه ها و سرمايه هاي ماندگار كشور دانست و گفت: بايد اين سرمايه هاي انقلاب را به نسل امروز و آينده براي الگو برداري معرفي كرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگي ايرنا، حجت الاسلام والمسلمين محمد اشرفي اصفهاني در مراسم سي و پنجمين سالگرد بزرگداشت آيت الله اشرفي اصفهاني كه شامگاه چهارشنبه (١٩مهر ماه) با حضور سيد حسن خميني در مسجد حضرت اميرالمومنين(ع) برگزار شد، ضمن خوش آمد گويي به مهمانان و گرامي داشت ياد و خاطره آيت الله اشرفي اصفهاني اظهاركرد: شهداي محراب از ستون هاي انقلاب به شمار مي روند؛ همانگونه كه امام راحل همواره بر اين مهم در بياناتشان تاكيد داشتند.
وي با اشاره به قصه هاي قرآني و تاريخ مبارزات ائمه و پيامبران گفت: رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس و هم اكنون نيز مدافعان حرم؛ سرمايه ها و شخصيت هاي كم نظيري هستند كه با حضور خالصانه خود در صحنه هاي مختلف هر آنچه داشتند در طبق اخلاص نهادند.
فرزند شهيد محراب آيت‌الله اشرفي اصفهاني با اشاره به تفاوت شهادت و مرگ تاكيد كرد: ياران امام راحل با شجاعت، ديانت و اخلاص عمل مردانه و بدون هيچ چشم داشتي همراه و همگام با ايشان تا پاي جان مبارزه كردند و برخي از آنان تا آخرين قطره خونشان براي به ثمر رسيدن انقلاب و در ادامه معرفي و حمايت از آرمان هاي امام و رهبري تا پاي جان ايستادند.
اشرفي اصفهاني تصريح كرد: در يك كلام مي توان گفت شهداي محراب از بزرگترين سرمايه ها و ياران امام و نظام به شمار مي رفتند.
در ابتداي اين مراسم پيام امام راحل در زمان شهادت چهارمين شهيد محراب از سوي «عطا الله اشرفي اصفهاني» مدير عامل بنياد شهيد اشرفي اصفهاني قرائت شد.
مديحه سرايي و اقامه نماز جماعت مغرب و عشا و قرائت قرآن از ديگر برنامه هاي آيين گرامي داشت سي و پنجمين سالگرد بزرگداشت شهيد محراب شهيد اشرفي اصفهاني بود.
شبد**1355**1953**1379 **
خبرنگار: علي اكبر قزوينيان** انتشار دهنده: هادي افتخاري