سنندج - ايرنا - مسئول دبيرخانه هيات نظارت بر كانون هاي فرهنگي و هنري مساجد كردستان گفت: در تابستان امسال 26 هزار نفر از كلاس ها و برنامه هاي اوقات فراغت كانون هاي فرهنگي و هنري مساجد استان بهره مند شدند.

به گزارش خبرنگار ايرنا، كامل گلباغي روز پنجشنبه در آيين اختتاميه طرح غني سازي اوقات فراغت كانون هاي مساجد استان با عنوان آسماني ها در سنندج افزود: هم اكنون 523 كانون فرهنگي هنري در مساجد استان مشغول فعاليت هستند و در تاسبتان امسال در هر كدام از اين كانون ها 2 كلاس با ظرفيت حداقل 25 نفر تشكيل شد.
وي اظهار كرد: لازم است براي پركردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان برنامه ريزي منسجم داشته باشيم تا نسل جوان ما از آسيب ها و ناهنجاري هاي اجتماعي دور بمانند و بدون شك برگزاري كلاس ها در طول سال مي تواند جوانان را از آسيب هاي موجود دور كند.
مسئول دبيرخانه هيات نظارت بر كانون هاي فرهنگي و هنري مساجد كردستان هدف از برگزاري كلاس هاي اوقات فراغت در مساجد را جذب هرچه بيشتر نسل جوان جامعه به مساجد و تقويت اعتقادات ديني در ميان آنان عنوان كرد.
به گفته وي انديشه مردم به ويژه جوانان بايد از مساجد سرچشمه بگيرد چرا كه مباحثي كه در اين مكان ها مطرح مي شود از قرآن و سنت پيامبر(ص) و احاديث ائمه اطهار(ع) است.
وي در ادامه با اشاره به برگزاري مرحله استاني دوازدهمين جشنواره قرآني مدهامتان در سنندج افزود: اين دوره از مسابقات در 9 رشته و با شركت بيش از 500 نفر در مسجد جامع سنندج برگزار مي شود.

**آغاز فعاليت رسمي هفت كانون فرهنگي و هنري جديد در كردستان
در حاشيه اين آيين از تابلوي هفت كانون جديد فرهنگي و هنري مساجد كردستان رونمايي شد و اين كانون ها از امروز بصورت رسمي فعاليت خود را در كنار مساجد آغاز كردند.
اين كانون ها شامل كانون هاي روستايي محمد مردوخ كردستاني و رشيد سلطان در روستاهاي نوره و آغبلاغ و كانون هاي شهري عبدالباسط و محوي در سنندج، كانون رسالت در روستاي قلعه وليانه از توابع ديواندره و كانون هاي حضرت محمد(ص) روستاي دره ناخي و حاج سيد اسماعيل روستاي ژنين سروآباد هستند.
در ادامه اين آيين از مجريان طرح قرآني 1451 و مربيان طرح اوقات فراغت كانون هاي فرهنگي و هنري مساجد كردستان با اعطاي لوح تقدير تجليل شد.
به گزارش ايرنا، كانون هاي فرهنگي، هنري مساجد به عنوان حركت ارزشمند فرهنگي با هدف احيا كاركردهاي فرهنگي و تبليغي در اين مكان هاي مقدس راه اندازي و رساندن مسجد به طراز اسلامي هدف اصلي اين كانون ها است.
هم اكنون 523 كانون فرهنگي هنري در سطح 2 هزار مسجد استان مشغول فعاليت هستند كه با احتساب كانون‌هاي جديد التاسيس تعداد كانون‌هاي مساجد استان به 643 كانون فرهنگي هنري مي‌ رسد.
خبرنگار: افسانه گلباغي**انتشاردهنده: عبدالله رحماني
7348/ 3020