ايلام - ايرنا - استاندار ايلام عدم امنيت را يكي از مهمترين معضلات در حوزه سرمايه گذاري دانست و گفت: جذب سرمايه گذاران به استان نيازمند اعطاي مشوق هاي سرمايه گذاري است.

به گزارش ايرنا، قاسم سليماني دشتكي روز پنجشنبه در نشست با اصحاب رسانه استان اظهار كرد: يكي از مهمترين نيازهاي هر منطقه آزادي مطبوعات است كه اين مهم در استان بايد به عنوان يك اولويت در راس كار مديران استاني باشد.
وي افزود: نقد و انتقاد بسيار خوب است اما بايد مستند، همراه با استدلال و منطق باشد، اگر انتقاد رسانه ها نباشد، مديران از كار خود راضي مي شوند و اين باعث مي شود تا نقاط ضعف خود را نبينيم.
استاندار ايلام با اشاره به سه مزيت مهم ايلام براي توسعه، گفت: سرمايه گذاري در اين بخش ها اولويت اول خواهد بود و بايد در اين زمينه مشكلات بر سر راه سرمايه گذاري در استان نيز حل شود.
سليماني دشتكي عدم امنيت سرمايه گذاري را يكي از مهم ترين معضلات در حوزه سرمايه گذاري دانست و گفت: بوروكراسي شديد اداري، مشكلات سرمايه گذاري، تنگ نظري در ادارات مهمترين اين مسايل هستند.
وي به ظرفيت مهم در استان ايلام اشاره كرد و يادآور شد: سه مزيت مهم در اين استان يعني مرز، نفت و گاز و آب و خاك باعث شده اين استان ظرفيت هاي بسيار بزرگي براي توسعه داشته باشد.
استاندار ايلام با اشاره به اينكه در حال حاضر طرح مرزهاي جديد، منطقه آزاد تجاري مهران و توسعه منطقه ويژه اقتصادي در حال پيگيري است، اضافه كرد: بايد از ظرفيت مرزي بودن استان براي توسعه فعاليت هاي اقتصادي مردم نهايت استفاده را بعمل آورد.
سليماني دشتكي تاكيد كرد: بحث اربعين به يك مسئله ملي در استان ايلام تبديل شده و مرز مهران به عنوان مهمترين مرز زميني كشور شاهد تردد ميليوني زائران در چند سال گذشته بوده است.
وي با اشاره به اينكه هم اكنون تمام اولويت مسئولان دنبال كردن پروژه هاي زيرساختي اربعين از جمله پروژه بهسازي و چهار خطه كردن محور ايلام - مهران است، افزود: مشكلات مالي پيمانكاران پروژه حل شده و قرار است بيش از ۸۰ كيلومتر تا اربعين سال جاري به صورت چهار بانده زير بار ترافيك برود و مابقي نيز در سال آينده تكميل شود.
استاندار ايلام يكي از مهمترين اقدامات انجام شده در بحث سرمايه گذاري در استان را سامانه گرمسيري اعلام كرد و يادآور شد: بيش از يك هزار و ۷۸۰ ميليارد تومان در اجراي اين طرح سرمايه گذاري شده و قطعا نقش مهمي در توسعه كشاورزي استان با توجه به مزيت آب و خاك دارد.
وي با اشاره به اينكه كشت غالب كشاورزي در ايلام غلات است، اضافه كرد: بايد به سمت كشت محصولات ديگر از جمله پسته و باغات ميوه پيش رفت.
سليماني دشتكي در بخش ديگري از سخنان خود گفت: تغييرات بنده بدون شناخت نخواهد بود، فرمانداران و بخشداران را بر اساس تفكر سياسي و همراهي با سياست‌هاي دولت انتخاب مي‌ كنم و براي ايجاد تغييرات شتابزده عمل نخواهم كرد و توانمندي و تخصص و همراهي با دولت را شرط ماندگاري مديران دانست.
استاندار ايلام در خصوص تعطيلي پنجشنبه ها در استان نيز گفت: تعطيلي پنجشنبه هاي ادارات ايلام به قوت باقي خواهد ماند.
خبرنگار: فرهاد فرامرزي** انتشار دهنده: حسن كهزاديان
3032/6119