كرمان- ايرنا- مديركل آموزش و پرورش استان كرمان ارديوي راهيان نور را بازخواني و تقويت فرهنگ حماسه و ايثار خواند و گفت : در سال تحصيلي جاري حدود 10 هزار دانش آموز كرماني به اردو هاي راهيان نور اعزام خواهند شد.

به گزارش دريافتي ايرنا از روابط عمومي آموزش و پرورش استان كرمان، محمد محسن بيگي شنبه در مراسم اعزام 320دانش اموز در قالب اردو هاي راهيان نور افزود: اين اردو ها زمينه ساز آشنايي و ارتقاي نگرش دانش آموزان نسبت به ارزش ها و آرمان هاي والاي شهيدان و جانبازان دوران دفاع مقدس است.
وي با اشاره به اينكه اين اردو در مسير تثبيت و تحكيم پايه‌هاي اعتقادي دانش‌آموزان برگزار مي‌شود تصريح كرد: دانش‌آموزان با اعزام به سرزمين‌هايي كه دفاع مقدس در آنجا انجام گرفته بود، يكي از خاطره‌انگيزترين سفرهاي خود را انجام مي‌دهند.
محسن بيگي با گراميداشت ياد و خاطره شهداي دفاع مقدس افزود: شهداي جنگ تحميلي با نثار جان خود مسير را براي سعادت و پيشرفت ما و نسل جوان جامعه هموار كردند.
مدير كل آموزش و پرورش استان كرمان با بيان اينكه دفاع مقدس در مقابل تجاوز و حمله تقريبا همه دنيا به كشور اتفاق افتاد و خون بسياري از رزمندگان اسلام به ناحق ريخته شد گفت: شهدا با نثار خون خود به كشور عزت دادند و باعث استقلال نظام اسلامي در جهان شدند.
محسن بيگي با اشاره به اينكه شهداي ما انسان‌هاي ويژه خدا بودند كه از بطن جامعه برخاستند و با عملكرد خوب و ايمان به خدا مورد انتخاب باري تعالي قرار گرفتند خاطرنشان كرد: سفر راهيان نور دوره مهمي از زندگي دانش‌آموزان است كه درس‌ها و عبرت هاي زيادي براي آنها در پي دارد.
وي با اشاره به اينكه بسياري از شهداي ما در سن دانش‌آموزي در جبهه‌ها حاضر شدند گفت: در اين سفر بايد ياد بگيريم كه چگونه عزت و كرامت خود و سرزمين خود را ارتقا بدهيم.
محسن‌بيگي با بيان اينكه سفر راهيان نور فرهنگ ايثار، فداكاري و كمك كردن به ديگران را به دانش‌آموزان آموزش مي‌دهد افزود: در اين سفر ياد مي‌گيريم كه اگر چه دفاع مقدس تمام شده اما دفاع در ساير عرصه‌ها ادامه دارد و امروزه نوع و شكل دفاع تغيير كرده است.
مديركل آموزش و پرورش استان كرمان با بيان اينكه دانش‌آموزان امروز در جبهه علمي و فرهنگي و نرم‌افزاري در دفاع مقدس هستند تصريح كرد: بايد ياد بگيريم كه در هر برهه‌اي از دوران زندگي خود چگونه براي جامعه اسلامي مفيد باشيم.
محسن بيگي گفت: اعزام دانش‌آموزان استان به اردوهاي راهيان نور آغاز شده و تا پايان ارديبهشت سال 97 حدود 10 هزار نفر از دانش‌آموزان استان به اردوي راهيان نور اعزام مي‌شوند.
بر پايه اين گزارش: 320 نفر از دانش آموزان مدارس آموزش و پرورش ناحيه 2 كرمان در قالب هشت دستگاه اتوبوس به عنوان اولين گروه دانش آموزي استان به اردو هاي راهيان نور اعزام شدند.
خبرنگار: سميه حسن شاهي ** انتشار : بهنام احمدي *
7440/ 5054