قم - ايرنا - مديركل ورزش و جوانان استان قم گفت: سه طرح ورزشي در قم شامل سالن ورزش پهلواني و زورخانه اي پورياي ولي منطقه جوادالائمه(ع)، زمين ساحلي ورزشي مدافع حرم درشهرك پرديسان و سالن ورزشي صبا در هفته جاري با حضور معاون وزير ورزش و جوانان به بهره برداري مي رسد

به گزارش ايرنا، حسن عابدي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران به مناسبت هفته تربيت بدني افزود: عمليات احداث سالن ورزش پهلواني و زورخانه اي پورياي ولي در سال 1391 آغاز شد و براي آن 13 ميليارد ريال هزينه شد.
وي ادامه داد: مجموعه ورزشي مدافع حرم در شهرك پرديسان قم نيز كه به ورزش هاي ساحلي اختصاص پيدا كرده، در حال تكميل است و بخشي از آن با اعتبار 2 ميليارد و 600 ميليون ريال به بهره برداري مي رسد.
عابدي بيان داشت: سالن ورزشي صبا كه از قبل به صورت نيمه كاره رها شده بود با استفاده از ظرفيت بخش خصوصي تكميل شد و هفته جاري به بهره برداري مي رسد و براي اين طرح تاكنون 4 ميليارد و 600 ميليون ريال هزينه شده است.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به تغيير زمان آيين تجليل از قهرمانان ورزشي قم گفت: اين آيين كه قرار بود شهريورماه امسال برگزار شود در آذرماه امسال با سخنراني رئيس مجلس شوراي اسلامي و وزير ورزش و جوانان ترتيب مي يابد.
وي در پاسخ به سوالي در مورد عملكرد اداره كل ورزش و جوانان استان قم در چند سال گذشته گفت: در سال گذشته بعد از 28 سال، 2 نماينده از قم در مسابقات پاراالمپيك حضور داشتند كه يكي از آنها موفق به كسب نشان طلاي اين مسابقات شد.
در مسابقات پاراالمپيك 2016 ريو، حسين گلستاني در مسابقات واليبال نشسته و محمد محمدنژاد در مسابقات بسكتبال با ويلچر حضور داشتند كه گلستاني همراه با تيم ملي واليبال نشسته جمهوري اسلامي ايران موفق به كسب مقام قهرماني و نشان طلاي اين مسابقات شد.
وي پاسخ به سوال ها در مورد عملكرد و دستاوردهاي اداره كل ورزش و جوانان قم را به جلسه ديگر موكول كرد.
عابدي با اشاره به برنامه هاي هفته ورزش و جوانان، برگزاري همايش ورزش صبحگاهي ويژه بانوان، برپايي نمايشگاه حجاب در ورزش، همايش امر به معروف و نهي از منكر در ورزش و همايش خانواده موفق با هدف توانمندسازي خانواده در بحث مهارت هاي زندگي را از برنامه هاي هفته جاري اداره كل ورزش و جوانان قم ذكر كرد.
وي ديدار با شماري از علما، برگزاري شوراي ورزش همگاني استان قم با حضور استاندار، عطرافشاني و غبارروبي مزار شهداي ورزشكار، حضور در خانه مطبوعات قم و اهداء خون توسط كاركنان اداره كل ورزش و جوانان را از ديگر برنامه هاي اين اداره كل برشمرد.
وي تجليل از خيرين ورزشي، تكريم خانواده شهداي ورزشكار، برگزاري همايش بازي هاي بومي و محلي توابع و افتتاح طرح هاي ورزشي را از ديگر برنامه هاي هفته ورزش و جوانان در استان قم عنوان كرد.
عابدي خاطرنشان كرد: روز پنجشنبه 27 مهرماه جاري استخرهاي كوثر، حجاب و نرگس به صورت رايگان در اختيار آقايان و بانوان استان قم قرار مي گيرد.
26مهر تا دوم آبان ماه به عنوان هفته تربيت بدني نامگذاري شده است.
7401 / 1175 خبرنگار: بهمن اطمينان ** انتشار: رضا عليمحمدي