تهران - ایرنا - دبیر انجمن شركت های هواپیمایی از هموطنان خواست بلیت پروازهای ایام اربعین حسینی (ع) را از دفاتر فروش معتبر كه فهرست آنها در سایت سازمان هواپیمایی كشوری و انجمن شركت های هواپیمایی اعلام شده است، تهیه كنند.

«مقصود اسعدی سامانی» روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هرچند در این ایام برخی از سایت های اینترنتی غیرمجاز اقدام به فروش بلیت های اربعین حسینی می كنند اما این بلیت ها اعتبار لازم را ندارند و این كار مشكلات زیادی را برای زائران به وجود می آورد.
این مقام مسئول با بیان اینكه شركت های هوایی داوطلبانه نرخ بلیت ایام اربعین حسینی (ع) را تعیین كرده اند، اظهار داشت: قیمت بلیت پروازها در مسیرهای تهران - نجف - تهران و تهران - بغداد - تهران و از سایر شهرستانها 12 میلیون ریال و نرخ مصوب مسیر پروازهای مشهد - نجف - مشهد و مشهد - بغداد - مشهد نیز 15میلیون ریال تعیین شده است.
اسعدی سامانی یادآورشد: قیمت بلیت یكسره از مبداء تهران و سایر شهرستان ها 6 میلیون ریال و یكسره مشهد به مقصدهای نجف و یا بغداد 7 میلیون و 500 هزار ریال تعیین شده و قیمت بلیت كودكان معادل 75 درصد نرخ بلیت یك طرفه عرضه می شود.
دبیر انجمن شركت های هواپیمایی در ادامه اظهار داشت: طبق توافق شركت های هوایی قیمت بلیت صندلی های بیزنس كلاس تابع این نرخ ها نیستند و قیمت این صندلی ها توسط شركت های هوایی تعیین می شود.
به گزارش ایرنا، پروازهای اربعین حسینی از سیزدهم آبان آغاز و تا بیست و دوم آبان ماه ادامه دارد و پیش بینی می شود امسال بیش از یك میلیون و 500 هزار زائر ایرانی برای شركت در مراسم اربعین حسینی عازم كربلای معلا شوند.
پیش از این، سازمان هواپیمایی كشوری هرگونه افزایش قیمت بلیت پروازهای اربعین را تكذیب كرد و اعلام كرده بود كه بلیت پروازهای ایام اربعین حسینی، باید طبق نرخ مصوب به زائران عرضه شود.
این سازمان تاكید كرده است كه هرگونه فروش بلیت خارج از نرخ اعلام شده تخلف و در صورت ارسال شكایت از طریق سایت سازمان هواپیمایی كشوری به نشانی www.cao.ir به طور حتم با متخلفان برخورد می شود.
همچنین سازمان هواپیمایی كشوری و انجمن شركت های هوایی به منظور ساماندهی و جلوگیری از اختلال در فروش بلیت پروازهای اربعین، فهرست تكمیلی نمایندگان رسمی فروش بلیت این ایام را در تارنمای خود اعلام كرده است.
برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با كانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
IRNAeco@
اقتصام**1108*2025*خبرنگار: ایرج منصوری*انتشار: لیلا جودی