تهران - ایرنا - وزارت دادگستری برای چهارمین بار به 45درخواست مردمی در سامانه ارتباطی بی واسطه با مسئولان در صفحه اول سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) پاسخ داد.

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار اجتماعی ایرنا، سامانه ارتباطی بی واسطه با مسئولان در صفحه اول سایت ایرنا به گونه ای طراحی شده است تا مردم بتوانند مشكلات خود را بدون واسطه با مسئولان درمیان بگذارند.
وزارت دادگستری این درخواست ها را مورد بررسی قرار داد و به دادگستری های استان های تهران، گیلان، مازندران، فارس، اردبیل، خراسان رضوی، لرستان، كرمان، خوزستان، كرمانشاه، البرز، همدان و كردستان برای رسیدگی و بررسی بیشتر ارسال كرد.
همچنین تعداد دیگری از این درخواست ها برای نماینده مردم بیرجند در مجلس شورای اسلامی، رئیس كانون وكلای دادگستری مركز، رئیس مركز امور شوراهای حل اختلاف، مدیركل دفتر حوزه ریاست قوه قضائیه، وزیر راه و شهرسازی، رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی كشور، مدیرعامل ستاد مردمی رسیدگی به امور دیده و كمك به زندانیان نیازمندان كشور، مشاور و مدیركل حوزه هیات عامل بانك مركزی، رئیس كانون سردفتران ازدواج و طلاق و رئیس سازمان تعزیرات حكومتی ارسال شده است.
علی فولادی مدیركل حوزه وزارتی و روابط عمومی وزارت دادگستری در این باره گفت: بازگشت به نامه شماره 1452/10/96 مورخ 17 مرداد 1396 در خصوص پیام های مردمی در سامانه ارتباطی بی واسطه با مسئولان، این وزارتخانه اقدامات لازم برای رسیدگی به درخواست های مردمی را انجام داده است و تمام این موارد مورد بررسی قرار گرفت.
وی ادامه داد: به همین منظور هر كدام از درخواست های افراد به دستگاه های مربوطه ارسال شده تا رسیدگی شود، البته در مورد برخی از آنها راهنمایی های لازم نیز انجام شد، هرچند برخی از این درخواست ها نیز مرتبط با وزارت دادگستری نبود اما برای پیگیری مشكلات راهنمایی شدند.
فولادی اضافه كرد: از طریق تماس، پیام كوتاه و ایمیل موارد رسیدگی به تمام متقاضیان اطلاع رسانی شده است.
به گزارش ایرنا، یكی از بخش های سامانه بدون واسطه با مسئولان ایرنا، بخش ارتباط با وزیران، بخش های دفاعی، امنیتی، انتظامی و دستگاه های اجرایی است كه اقشار مختلف جامعه درماه های گذشته صدها درخواست و مطالبه خود را از طریق این سامانه با مسئولان بخش های مختلف مانند قوه قضائیه و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح مطرح می كنند.
سازمان ثبت اسناد و املاك كشور نیز از دیگر دستگاه های رسیدگی كننده به درخواست های ارجاعی مردمی از سوی سامانه بی واسطه با مسئولان ایرناست كه تاكنون به بیش از یكصد درخواست مردمی ثبت شده دستور رسیدگی داده است.
همچنین در راستای رسیدگی به درخواست های مردمی در سامانه ارتباطی بی واسطه با مسئولان ایرنا، تاكنون دستگاه های مختلف قضایی گزارش هایی را دریافت و به آنها رسیدگی كرده اند.
وزارت دادگستری تاكنون دو بار به درخواست مردمی در سامانه ارتباطی بی واسطه با مسئولان ایرنا پاسخ داده است.
بنیاد شهید و امور ایثارگران در سه مرحله رسیدگی به درخواست های مردمی در سامانه ایرنا به 126 درخواست پاسخگو بوده است.
معاون اول قوه قضائیه برای نخستین بار به 81 درخواست مردمی در سامانه ارتباطی بی واسطه با مسئولان در صفحه اول سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) پاسخ داد.
رسیدگی به 488 درخواست مردمی در سازمان بازرسی كل كشور برای دهمین بار، ارائه گزارش های بی واسطه با مسئولان از سوی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دادگستری به دادگستری های لرستان، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، آذربایجان شرقی و كرمانشاه برای رسیدگی از دیگر موارد بررسی شده در این سامانه به شمار می آید.
وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح درسال 95 در دو مرحله(تیرماه و خردادماه) به یكصد درخواست مردمی رسیدگی كرد.
معاونت راهبردی قوه قضاییه نیز در سه مرحله، حدود 40 درخواست مردمی در قالب مطالبات قضایی ثبت شده مردم در این سامانه را به قضات و روسای دادگستری ها در سال 95 ارجاع داد كه از این طریق رسیدگی شد.
وزارت ورزش و جوانان، مانند دیگر دستگاه های اجرایی و وزارتخانه ها به پنج درخواست مردم در سامانه ارتباطی ایرنا پاسخ داد.
ایرنا به عنوان خبرگزاری رسمی كشور بر اساس مسئولیت تعیین شده در اساسنامه وظیفه انعكاس نظرات، پیشنهادات، انتقادات و درخواست های مردم به مسئولان را عهده دار است.
ارتباط بدون واسطه با مسئولان برای شهروندان در سامانه ایرنا ایجاد شده است و مردم می توانند، مطالب درخواستی خود را به صورت مستقیم و محرمانه به مسئولان ذیربط منعكس كنند.
اجتمام** 7268 **1418
خبرنگار: مهناز بیرانوند ** ناشر: مریم برزآبادی
*آگاهی از آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان در كانال تلگرام گروه اجتماعی ایرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej