كرمانشاه- ایرنا- مدیركل ورزش و جوانان استان كرمانشاه گفت: به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش كه از 26 مهر آغاز و تا دوم آبان ادامه می یابد، 162 برنامه متنوع برای اجرا در سطح استان پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید ارسلان حسینی روز سه شنبه در نشستی خبری اظهار كرد: غبار روبی مزار شهدا و تجدید میثاق با آرمان های والای آن ها و دیدار با خانواده های معظم شهدای مدافع حرم از برنامه هایی ابتدایی هفته تربیت بدنی خواهد بود.
وی ادامه داد: دیدار خانواده ورزش با امام جمعه و استاندار كرمانشاه، افتتاح پیست تارتان شهرستان سنقر و كلیایی و سرسرای ورزشی شهرستان كنگاور، افتتاح خانه كاراته استان و دیدار با پیشكسوتان ورزشی از دیگر برنامه هایی است كه برای هفته تربیت بدنی پیش بینی شده است.
حسینی خاطرنشان كرد: برنامه های هفته تربیت بدنی با هدف نشان دادن اهمیت ورزش در جامعه و ترغیب مردم به بحث ورزش برگزار خواهد شد.
مدیركل ورزش و جوانان استان كرمانشاه همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا مبنی بر مهمترین برنامه های این اداره كل در نیمه دوم سال، اظهار كرد: تشكیل شورای عالی ورزش به ریاست استاندار برای پیگیری مسائل ورزشی استان و راه اندازی مجمع خیرین ورزشی از جمله آن هاست.
وی افزود: ارزیابی مستمر هیات های ورزشی، تقویت و تشویق هیات های فعال و تذكر به هیات های كم كار، هم افزایی با فدراسیون های مختلف برای اعطای میزبانی مسابقات بین المللی به كرمانشاه و ساماندهی معاونت امور جوانان از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای نیمه دوم سال است.
حسینی ادامه داد: هم افزایی با بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در ورزش، مرمت و بازسازی برخی اماكن ورزشی، دیدار و تجلیل از قهرمانان و پیشكسوتان ورزشی و پیگیری احداث فضاهای ورزشی كه عملیات ساخت آن ها آغاز شده نیز در دستور كار قرار دارد.
مدیركل ورزش و جوانان كرمانشاه گفت: در حوزه بانوان نیز احداث پارك مخصوص این قشر و احداث سالن های ورزشی مختص آن ها در شهرستان های مختلف از دیگر برنامه هایی است كه به صورت جدی دنبال خواهیم كرد.
وی همچنین با اشاره به راه اندازی ستاد بازی های آسیایی 2018 جاكارتا گفت: روی حضور 45 ورزشكار در 2 بخش آسیایی و پارآسیایی سرمایه گذاری كرده ایم كه امیدوارم 35 ورزشكار كرمانشاهی بتوانند سهمیه حضور در این رقابت ها را كسب كنند.
حسینی در پایان گفت: استان كرمانشاه در بازی های آسیایی و پارآسیایی 2014 اینچئون كره جنوبی 23 ورزشكار داشت.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی