یاسوج- ایرنا - براساس پزشكی قانونی كهگیلویه وبویراحمد شمار مصدومین ناشی از حوادث كار در این استان رو به افزایش بوده بطوریكه در سال جاری تعداد مصدومین حوادث كار در این استان 20درصد بیشتر شده است.

مدیركل پزشكی قانونی كهگیلویه وبویراحمد روز چهارشنبه به ایرنا گفت كه در6ماه نخست امسال ،مصدومین ناشی از حوادث كار با 20درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل به 249 مورد رسیده است.
كامروز امینی اظهار داشت: در مدت مشابه سال گذشته نزدیك به 192 مورد پرونده مصدومین حوادث كار در كهگیلویه و بویراحمد به پزشكی قانونی استان ارجاع داده شد.
امینی بیان كرد: آمار قربانیان حوادث ناشی از كار در كهگیلویه و بویراحمد طی 6 ماه نخست سال گذشته چهار نفر و در سال جاری نیز چهار نفر است.
مطابق تعریف پزشكی قانونی، مصدومیت ناشی از حادثه كار به آثار ناشی از صدمات فیزیكی ، شیمیایی، مكانیكی و روانی به دنبال كار گفته می شود و لزوما نیازی به وجود رابطه كارگر و كارفرما برای مصدوم نیست.
بر اساس برخی از اظهارات رسمی در حال حاضر ایران جزو یكی از پرحادثه ‌ترین كشورهای جهان در حین كار است.
در بخش حوادث كار ایران در رتبه دوم یا سوم دنیا قرار دارد و پرحادثه‌ ترین فضای كاری در ایران نیز ، كارگری ساختمانی است .
بر اساس آمار وزات كار ، پارسال 812 نفر در كشور بر اثر حوادث كاری جان باختند.
سازمان بین المللی كار در بررسی هایی كه انجام داده اعلام كرده است كه 98 درصد حوادث ناشی از كار قابل پیشگیری است.
اول خرداد سال جاری نیز بر اثر انفجار در یكی از كوره‌های ذوب كارخانه فولاد كهگیلویه وبویراحمد و فوران مواد مذاب و تشعشعات ناشی از آن، 6 نفر از كارگران شاغل در این كارگاه صنعتی مصدوم و سه تن نیز كشته شدند.
كهگیلویه و بویراحمد فاقد مراكز صنعتی بزرگ با تعداد كارگران زیاد است .این استان با 713هزار نفر جمعیت در جنوب غرب ایران قرار گرفته است.
خبرنگار: فهیمه قهرمانی** انتشار: مسعود علیزاده
/1662/9868