قزوين-ايرنا-معاون اول رئيس قوه قضائيه گفت: اين قوه هيچ خط قرمزي را به منظور برخورد با مفسدان اقتصادي و دست اندازان به بيت المال براي خود قائل نيست.

به گزارش ايرنا،حجت الاسلام و المسلمين غلامحسين محسني اژه اي روز چهارشنبه در آيين توديع و معارفه رئيس سابق و جديد دادگستري كل استان قزوين افزود: قوه قضاييه همه كساني كه در جهت رونق اقتصادي كشور به شكل سالم فعاليت مي كنند را مورد حمايت قرار مي دهد اما با مفسدان و دست اندازان به انفال، بيت المال و دارايي مردم با قاطعيت برخورد مي كند.
معاون اول قوه قضاييه اضافه كرد: بايد كساني كه در زمينه هاي اقتصادي به شكل ناسالم و با فريب و تطميع فعاليت مي كنند را شناسايي و با روحيه انقلابي با آنان برخورد كنيم.
حجت الاسلام محسني اژه اي افزود: اگر هم بخواهيم اشتغال و سرمايه گذاري در كشور رونق بگيرد و هم با فعاليت هاي ناسالم در عرصه هاي اقتصادي قاطعانه برخورد شود بايد با مشورت و در نظر گرفتن تمامي ابعاد اقدام كنيم.
وي در ادامه به كاركرد رسانه ها و نقشي كه در كمك به دستگاه هاي مختلف دارند، اشاره كرد و گفت: رسانه ها بايد در جهت ارتقاي سطح فرهنگ جامعه به دستگاه ها كمك كرده و براي نشان دادن نقص ها و عيب ها به كمك دستگاه ها آمده و به شفاف سازي امور كمك كنند.
حجت الاسلام محسني اژه اي خاطرنشان كرد: ما از همه رسانه هاي سالم كه در خدمت انسانيت، اخلاق و پيشرفت جامعه و آرامش آن گام برمي دارند حمايت كرده و خواستار تقويت آنها هستيم.
وي در ادامه از رسانه ها به عنوان ابزارهايي مهم در جامعه كه بايد به شكل صحيح از ظرفيت آنها استفاده كرد، نام برد و گفت: اگر رسانه در اختيار نااهلان قرار گيرد مي تواند به جاي ياري رساندن به جامعه و جهش آن، اخلاق و امنيت را مورد تهديد قرار دهد و در جهت انحطاط جوامع حركت كند.
سخنگوي قوه قضاييه اضافه كرد: امروز در برخي از رسانه ها افراد نااهل ورود پيدا كرده اند و از طريق فضاي مجازي خطرهايي را براي كشور ايجاد نموده اند و ما نمي توانيم نسبت به آنها بي تفاوت باشيم.
معاون اول قوه قضائيه با اشاره به قاطعيت اين قوه در برخورد با هنجارشكنان در فضاي مجازي و كساني كه قصد آسيب رساندن به نظام و كشور از طريق اين فضا را دارند،افزود: اگر برخي بخواهند از اين طريق ارزش هاي ديني ما را زير پا گذاشته و در حوزه هاي اجتماعي و فرهنگي اخلال ايجاد كنند از اين هياهو ها هراسي نداريم و به شدت با آنها مقابله مي كنيم.
وي در ادامه گفت: برخي مدعي شده اند كه ما اهل رسانه را زنداني كرده ايم كه در پاسخ به آنها بايد اذعان كرد با مجرمان در اين حوزه برخورد مي كنيم آنچنان كه در ساير زمينه ها حتي در قوه قضا اگر تخلف صورتي بگيرد با آن برخورد مي شود.
اين مسئول اضافه كرد: به همه كساني كه در جهت ارامش مردم و افزايش امنيت و انسجام ملي حركت مي كنند كمك مي كنيم اما وظيفه داريم به كمك نهادهاي انقلابي همچون بسيج و سپاه با كساني كه برخلاف اين رويه حركت كرده و امنيت جامعه را مختل كرده و به تخريب چهره مسئولان و كشور مي پردازند و قصد ايجاد تشنج دارند با قاطعيت مقابله كنيم.
اين عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در ادامه بر ضرورت همدلي و اتحاد در كشور تاكيد كرد و ادامه داد: اگر با هم همدل باشيم ظرفيت هاي خود را بالا برده و افزايش مي دهيم.
معاون اول قوه قضاييه در قسمت ديگري از سخنان خود به صحبت هاي اخير ترامپ عليه كشورمان اشاره كرد و گفت: اراذلي كه از آن سوي دنيا براي ما عربده مي كشند تا افكار پوچ خود را در زمينه حقوق بشر به دنيا تحميل كنند، پوچ و توخالي هستند و نبايد در اين خصوص نگران باشيم.
وي همچنين با بيان اينكه در روزهاي گذشته شاهد هجمه هاي زيادي به قوه قضاييه بوده ايم،گفت: پيش بيني مي كنيم اين فشارها نه تنها كم نخواهد شد بلكه افزايش مي يابد كه يكي از دلايل مهم اين قضيه سياست هاي قوه قضائيه است.
در پايان اين آيين، از خدمات جمال انصاري رئيس كل سابق دادگستري قزوين قدرداني و حجت الاسلام نورالله قدرتي به عنوان رئيس جديد اين دستگاه معرفي شد.
6101*3013
خبرنگار:هادي درزي رامندي**انتشار دهنده: رضا اولادي