تهران-ایرنا- تشكیلات خودگردان فلسطین ضمن رد شروط رژیم صهیونیستی برای قبول آشتی فلسطینی، توافق دو جنبش فتح و حماس را 'مصلحت عالی فلسطین' توصیف كرد.

خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا) نوشت: 'نبیل ابوردینه' سخنگوی تشكیلات خود گردان فلسطین روز سه شنبه (25 مهر 96) در سخنانی تاكید كرد: توافق فلسطینی در قاهره با حمایت مصر، سیری صحیح داشته است وهیچ شرطی از سوی رژیم صهیونیستی، مواضع رسمی ما را تغییر نخواهد داد.
ابوردینه اشاره كرد كه، جامعه بین المللی از جمله دولت آمریكا از بازگشت حكومت خودگردان فلسطین به نوار غزه و تشكیل دولت وفاق ملی برای عهده دارد شدن مسئولیت كامل این منطقه، استقبال كرده است.
رژیم صهیونیستی دیروز سه شنبه، یك هفته پس از امضای توافق آشتی ملی فلسطین، اعلام كرد كه پیش از خلع سلاح حماس وبه رسمیت شناختن این رژیم با حكومت خودگردان وارد مذاكره سازش نخواهد شد.
از سوی دیگر، 'فوزی برهوم' سخنگوی جنبش حماس شروط رژیم صهیونیستی را، دخالت در امور داخلی فلسطین دانست وگفت: این دخالت قابل پذیرش نیست. خواسته همه فلسطینی ها پاسخ به مداخلات آشكار تل آویو است. باید با ادامه تقویت جبهه داخلی فلسطین و رسیدن به توافق در تمام پرونده ها به این رژیم اشغالگر پاسخ دهیم.
'حازم قاسم' سخنگوی رسانه ای جنبش حماس با بیان این كه: 'تصمیمات كابینه تل آویو اقدام مذبوحانه ای برای تخریب تلاش های آشتی فلسطین است، توافق آشتی را به گزینه راهبردی حماس توصیف كرد وگفت: ما از آن عقب نشینی نمی كنیم و به روند آشتی و تكمیل مشاركت ملی فلسطین ادامه خواهیم داد.
وی افزود: تل آویو تلاش می كند شروط خود را بر مردم فلسطین تحمیل كند در حالی كه پیش تر نیز در این راه موفق نبود و تمام شروطش با شكست مواجه شده بود.
جنبش فتح و حماس در روز 12 اكتوبر جاری میلادی (20مهر 96) پس از 2 روز مذاكره در قاهره، با حضور'خالد فوزی' وزیر اطلاعات مصر توافق آشتی امضاء كردند.
این توافقنامه شامل اقداماتی است كه دولت وفاق ملی را قادر می سازد تا از ابتدای ماه دسامبر، مسئولیت های خود را در مدیریت امور غزه و كرانه باختری، بر عهده بگیرد.
مردم فلسطین امیدوارند كه توافق آشتی ملی به ماجرای تقسیم جغرافیایی نوار غزه و كرانه باختری وجدایی سیاسی میان دو جنبش فتح و حماس پایان دهد.
خاورم**3224** 1049
مترجم: پرستو سعیدی /انتشار دهنده : مریم كاظمی