تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۳

قشم-ايرنا- مديركل صنعت، معدن و تجارت سازمان منطقه آزاد قشم گفت: از ابتداي سال 96 تا كنون 37 فروند انواع شناور به ارزش هشت ميليون و 705 هزار دلار در شركت هاي شناور سازي جزيره قشم ساخته شده است.

به گزارش ايرنا ، جهانگير مجيدي روز چهارشنبه در مراسم معرفي 'كشتي مسافري و گردشگري آرام' در قشم با اعلام ساخت 90 فروند شناور در شركت هاي شناور سازي قشم افزود: در اين مراكز صنعتي شناورهاي لندينگ كرافت از 300 تُن تا يكهزار تُن نيز ساخته مي شود كه تاكنون هشت فروند از اين نوع شناورها توليد شده است.
وي ادامه داد: همچنين ماه گذشته چهار فروند شناور كاتاماران با كاربري پشتيباني كه در رديف پيشرفته ترين شناورها در اين نوع مي باشد با 200 ميليارد ريال اعتبار توليد و تحويل خريداران شد.
مجيدي بيان داشت: شناور سازان جزيره قشم در يك دوره تنفس دو ساله مي توانند بخش اعظم نياز كشور به شناورهاي صيادي، مسافري ، گردشگري و غير آن را تامين كنند.
او همچنين از توليد آمبولانس دريايي با طراحي كاملا ايراني و با آخرين فناوري روز دنيا به عنوان يكي ديگر از توانمندي هاي سازندگان شناور در قشم نام برد و افزود: اين آمبولانس دريايي از طرف شركت سازنده براي ارائه خدمات درماني به شبكه بهداشت و درمان قشم اهدا مي شود.
مدير كل صنعت، معدن و تجارت سازمان منطقه آزاد قشم خاطرنشان كرد: شهرك صنايع دريايي قشم با اختصاص زميني به مساحت 280 هكتار در شمال شرق جزيره قشم و با هدف ساخت انواع شناور و خدمات تعميراتي براي شناورهاي تا 10 هزار تُن ساخته مي شود.
به گفته وي مجاورت اين شهرك دريايي با آب هاي استراتژيك تنگه هرمز، استفاده از ظرفيت هاي منطقه آزاد قشم ، ارائه خدمات هتلينگ، كترينگ ، اشتغال 2 هزار و 500 نيروي كار به طور مستقيم و بازار مناسب صنايع دريايي را به عنوان مزيت هاي اين شهرك در قشم نام برد.
مجيدي تاكيد كرد: با راه اندازي اين شهرك 20 درصد از اقتصاد ساخت تعمير شناورهاي گذري از تنگه هرمز در سال اول به رقمي معادل 600 ميليون دلار مي رسد.
20 شركت شناور سازي در منطقه آزاد قشم با بيش از 200 ميليارد ريال سرمايه گذاري فعاليت مي كنند.530 نيروي كار به طور مستقيم و يكهزار و 100 نيروي كار هم به طور غيرمستقيم با اين مراكز صنعتي در ارتباط هستند.
شهرستان قشم شامل جزيره هاي قشم، هرمز، هنگام و لارك با حدود 150 هزار نفر جمعيت در جنوب استان هرمزگان واقع است.
7500/6048
خبرنگار: حسين آزاد منجيري ** انتشار : خليل تنيده

* آگاهي از آخرين اخبار استان در كانال تلگرام ايرنا هرمزگان
* لينك جستجو كانال: irnabandarabas@
*ايميل: irna.hormozgan@yahoo.com