آنكارا- ایرنا- اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری دیدار با مقامات آنكارا و شركت در اجلاس سران دی.8 در استانبول را دو هدف سفر خود به تركیه اعلام كرد.

به گزارش ایرنا، جهانگیری شامگاه چهارشنبه در بدو ورود به آنكارا در مصاحبه با خبرنگاران گفت: اجلاس دی.8 برای همكاری های اقتصادی با حضور هشت كشور اسلامی شكل گرفته و اجلاس سران این كشورها در استانبول پس فردا برگزار می شود و در جریان آن به گفت و گو و رایزنی خواهیم پرداخت.
وی بیان كرد: خوشبختانه چشم انداز و نقشه راه خوبی برای همكاری های میان هشت كشور اسلامی گروه دی.8 هدفگذاری شده تا مبادلات بین این هشت كشور به 500 میلیارد دلار برسد.
وی اظهار كرد: علاوه بر آن فردا گفت و گوهای دو جانبه ای با مقامات تركیه خواهیم داشت و مذاكرات مهمی انجام خواهد شد.
وی ایران و تركیه را دو كشور مهم و تاثیرگذار منطقه عنوان كرد و ادامه داد: منطقه ما در شرایط بسیار حساسی قرار گرفته و به همین علت همكاری ایران و تركیه می تواند به بیرون رفتن از چالش های پیش روی منطقه كمك بكند.
وی روابط سیاسی ایران و تركیه را بسیار خوب توصیف كرد و افزود: دو كشور در زمینه اقتصادی همكاری خوبی را شروع كرده اند و با سفر اخیر رییس جمهوری تركیه به ایران و دیدار با رییس جمهوری ایران، یك هدف گذاری بسیار بزرگی برای ارتقای مبادلات تجاری و رسیدن به هدف 30 میلیارد دلاری انجام شد.
وی بیان كرد: در روابط دو كشور و در توسعه مبادلات تجاری موانعی نیز وجود دارد كه شناسایی شده و در مذاكرات فردا به آنها خواهیم پرداخت.
وی تاكید كرد: فرصت های خوبی نیز برای توسعه روابط وجود دارد كه در این سفر راههای استفاده از این فرصت ها بررسی خواهد شد.
جهانگیری اظهار امیدواری كرد كه این سفر به لحاظ عملیاتی بتواند نقش مهمی در توسعه روابط میان دو كشور داشته باشد.
به گزارش ایرنا، روحانی در بدو ورود از سوی نهاد زیبكچی وزیر اقتصاد تركیه مورد استقبال قرار گرفت.
وی قرار است فردا با بینالی یلدریم نخست وزیر تركیه دیدار و گفت و گو كند.
عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس كمیسیون مشترك اقتصادی ایران و تركیه، ولی الله سیف رییس كل بانك مركزی، تعدادی از مدیران بانكی، فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی و نیز استاندار آذربایجان غربی از جمله هیات همراه معاون اول رییس جمهوری در سفر به آنكارا هستند.
خاورم/1905**انتشار دهنده: حسن فاخری