سمنان- ايرنا- معاون هماهنگي امور عمراني استانداري سمنان گفت: دولت تدبير واميد در حد توان و امكان به خوبي منويات رهبر انقلاب در رابطه با تحقق اقتصاد مقاومتي را در كشور اجرا كرده است.

مهدي زنديه وكيلي روز پنجشنبه در گفت وگو با ايرنا افزود: دولت هاي گذشته تحريم هاي ناجوانمردانه اي كه از سوي دشمنان به ملت ايران تحميل مي شد را كاغذپاره مي خواندند و در چند سال گذشته فقر و بيكاري گريبانگير مردم شد.
وي با انتقاد از عده اي كه عملكرد دولت تدبيرواميد را در اجراي برنامه هاي اقتصاد مقاومتي منفي بيان مي‌كنند، اظهارداشت: لغو تحريم هاي ظالمانه با توجه به اصل برون‌نگري در اجراي دقيق رويكرد اقتصاد مقاومتي، از اقدامات ارزشمند دولت دوازدهم است.
وي خاطرنشان كرد: ارايه تسهيلات رونق توليد در سال 96 كه زمينه افزايش اشتغال و رونق توليد در كشور را فراهم كرد از دستاوردهاي ارزشمند دولت بوده است كه اين اصل به رويكرد درون‌زا بودن اقتصاد مقاومتي توجه دارد.
معاون هماهنگي امور عمراني استانداري سمنان ادامه داد: اقتصاد مقاومتي از اصولي برخوردار است كه اگر به معني واقعي اجرايي شود، به هيچ عنوان تهديد و فشارهاي خارجي اثربخش نخواهد بود و كشور در بخش هاي مختلف به ويژه بخش‌هاي اقتصادي به بي‌نيازي از كشورهاي خارجي مي‌انجامد.
زنديه وكيلي با بيان اين كه خودتحريمي يكي از مشكلات اساسي در اقتصاد كشور است، تصريح كرد: تعصب هاي افراطي و رويكرد منفي در سياست خارجي در دولت هاي گذشته كشور را به تباهي كشاند در حالي كه امروز دستگاه ديپلماسي از ثبات و آرامش قابل توجهي برخوردار است.
معاون هماهنگي امور عمراني استانداري سمنان گفت: شبكه هاي اجتماعي فرصتي ارزشمند براي بيان و مشكلات كشور است و بايد مسوولان نظام از اين فرصت ارزشمند براي ترميم بعضي از چالش اساسي بهره گيرند.
در 29 بهمن 1392 سياست هاي كلي اقتصاد مقاومتي با هدف تأمين رشد پويا و بهبود شاخص‌هاي مقاومت اقتصادي و دستيابي به اهداف سند چشم‌انداز بيست‌ساله، با رويكردي جهادي، انعطاف پذير، فرصت ساز، مولد، درون‌زا، پيشرو و برون‌گرا از سوي رهبر انقلاب اسلامي در 24 بند به دستگاه هاي اجرايي كشور ابلاغ شد.
به گزارش ايرنا، در 6 ماه اول سال 96، نرخ بيكاري در استان سمنان 8.9 درصد و 3 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بيشتر بود و با تحقق كامل ارايه تسهيلات 9 هزار ميليارد ريالي رونق توليد و اجراي طرح‌هاي اقتصادي در قالب تفاهم‌نامه هاي سرمايه‌گذاري بخش خصوصي به تعداد 87 طرح با سرمايه گذاري 71 هزار و 510 ميليارد ريال در همايش‌هاي سرمايه‌گذاري اين استان، انتظار مي رود اشتغال افزايش و نرخ بيكاري در سمنان كاهش قابل توجهي يابد.
استان سمنان بيش از 700 هزار نفر جمعيت دارد.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا يوسف نژاد **انتشار دهنده : جانعلي فتحي
براي آگاهي از تازه‌ترين اخبار و رويدادها در استان سمنان به نشاني IRNASEMNAN@ كانال اخبار ايرنا سمنان مراجعه كنيد.