سنندج - ايرنا - نماينده مردم شهرستان هاي سنندج، ديواندره و كامياران در مجلس شوراي اسلامي گفت: حركات و سخنان ترامپ آبروي بين المللي آمريكا را برده است.

سيد احسن علوي روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: ترامپ شخصيتي متزلزل است كه ثبات رواني ندارد و مي خواهد با حقه بازي و خود را به ديوانگي زدن، اقتصاد آمريكا را با فروش سلاح بهبود ببخشد.
وي با اشاره به سخنان اخير ترامپ در مورد برجام افزود: برجام يك معاهده بين المللي است و فقط مربوط به آمريكا يا ايران نيست و معتقدم صحبت هاي ترامپ به جزء ياوه گويي و ماجراجويي نيست.
نماينده مردم سنندج، ديواندره و كامياران در مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد: بسياري از كشورهاي توسعه يافته و كشورهايي كه درگير مساله برجام هستند سخنان رئيس جمهور آمريكا در اين زمينه را محكوم كردند.
علوي يادآور شد: ترامپ در زمينه هايي در تلاش است براي منافع خود از ترفندهاي مختلف استفاده كند اما در عين حال در برخي جاها نيز عقب نشيني هايي دارد كه با اين حركات آبروي بين المللي آمريكا را هر چه بيشتر مخدوش مي كند.
علوي با بيان اينكه بسياري از نظريه پردازان و سياست مداران سخنان ترامپ را رد مي كنند، گفت: در اين ميان موضوعي كه وجود دارد اينكه مطالبي كه ترامپ بيان مي كند قبلا توسط برخي از نظريه پردازان نوشته شده و او فقط مجري و بيان كننده آنها است.
وي به سخنان سخيف ترامپ در مورد تحريم سپاه پاسداران نيز اشاره كرد و افزود: تحريم هاي آمريكا مساله جديدي نيست و تاكنون نيز كاري از پيش نبرده است بلكه موجب مي شود مسئولان منسجم تر از گذشته باشند.
نماينده مردم شهرستان هاي سنندج، ديواندره و كامياران در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: يكي از خصوصيات و صفات بارز مردم و مسئولان جمهوري اسلامي اين است كه هر جايي بيگانگان مي خواهند، رخنه كنند به هم نزديك تر شده و منجسم تر از گذشته از نظام دفاع مي كنند.
به گفته وي، هر چند تحريم ها اثرات منفي نيز داشته و اين موضوع كاملا عادي است اما پيامدهاي مثبت آن بسيار بيشتر از پيامدهاي منفي است.
علوي همچنين به استفاده ترامپ از نام جعلي براي خليج فارس اشاره و اظهار كرد: اينگونه موارد براي ايران كاملا عادي شده و حالت مضحكه دارد چرا كه خليج فارس داري سند و مستندات تاريخي است.
وي با بيان اينكه خليج فارس جغرافيا و نقشه جدايي ناپذير ايران است، گفت: رئيس جمهوري آمريكا و سران استكبار هر ازگاهي براي اينكه حركاتي ماجراجويانه داشته باشند و بتوانند تنشي ايجاد كنند اينگونه مسائل را مطرح مي كنند و اين حرف ها نيز كهنه، قديمي و تكراري است و قطعا نتيجه اي جز شكست و نا اميدي براي آنان نخواهد داشت.
خبرنگار: افسانه گلباغي ** انتشار: مجيد سليماني
7348/9102