تهران- ایرنا- شبكه خبری «المیادین» گزارش داد كه «یحیی السنوار» یكی از رهبران ارشد جنبش مقاومت فلسطین (حماس) در غزه، با بیان اینكه این جنبش سلاحش را بر زمین نخواهد گذاشت، گفت: اگر ارتش اشغالگر به فكر ارتكاب حماقت جدیدی بیفتد، گردان های «عزالدین قسام» آنها را در هم خواهد شكست.

به گزارش روز پنجشنبه المیادین، سنوار در سخنانی گفت: هیچ كس این قدرت را ندارد كه حماس را وادار كند رژیم صهیونیستی را به رسمیت بشناسد یا سلاحش را بر زمین بگذارد. ما همچنین روابط مان را با ایران یا كشورهای دیگر قطع نخواهیم كرد.
وی با بیان اینكه به محض ورود «محمود عباس» رئیس تشكیلات خودگردان به غزه، از وی حمایت خواهیم كرد، تاكید كرد: در صورتی كه ارتش اشغالگر به فكر ارتكاب حماقت جدیدی باشد، گردان های «عزالدین قسام» شاخه نظامی حماس، آن را در هم خواهد شكست.
السنوار ادامه داد: گفت و گوهای قاهره (میان فتح و حماس) سخت و دشوار بود، اما توانستیم دستاورد مهمی به دست بیاوریم.
وی تصریح كرد: ما جنگجویان آزادی و انقلابی برای آزادی ملت مان هستیم و طبق قوانین انسانی و بین المللی با اشغالگران می جنگیم.
این مقام حماس با بیان اینكه ما همچنان به تقویت اقتدار خود برای حمایت از مردم خود ادامه می دهیم، افزود: تا وقتی اسرای ما از جمله «حسن سلامه»، «عباس السید»، «محمود عیسی» و «مروان البرغوثی» از زندان آزاد نشوند و نور را نبینند، نظامیان اسیر صهیونیستی نیز نور را نخواهند دید.
این در حالی است كه دو جنبش فتح و حماس پس از بیش از ده سال اختلاف، هفته گذشته در راستای تحقق وحدت میان فلسطینیان، به آشتی ملی دست یافتند.
وی همچنین از جنبش فتح و كمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین به ریاست «محمود عباس» خواست كه جلسات بعدی خود را در نوار غزه تشكیل دهند.
پیش از این كابینه امنیتی رژیم صهیونیستی در جلسه ای رسمی در روز سه شنبه گذشته، مجموعه ای از اقدامات و شروط را برای تعامل با دولت ملی فلسطین را طرح كرده بود.
«جیسون گرینبلات» نماینده ترامپ در امور خاورمیانه نیز روز پنجشنبه در بیانیه ای گفت: آمریكا بار دیگر بر اهمیت پایبندی به اصول كمیته چهارجانبه «خاورمیانه» تاكید می كند و این اصول همان پایبندی صریح دولت فلسطین به كنارگذاشتن خشونت، به رسمیت شناختن اسرائیل، قبول توافق ها و تعهدات قبلی امضا شده بین دو طرف از جمله خلع سلاح تروریست ها و پایبندی به مذاكرات صلح آمیز است.
نتانیاهو پیشتر در واكنش به اقدامات اخیر جنبش حماس برای رفع اختلاف هایش با جنبش فتح و تحقق آشتی ملی میان فلسطینیان در سخنانی گفته بود: در صورتی كه اسرائیل به رسمیت شناخته نشود، شاخه نظامی حماس كه نوار غزه را تحت سیطره دارد، منحل نشود و این جنبش روابطش را با ایران قطع نكند، هیچ گونه آشتی ملی میان فلسطینیان را نمی پذیرم.
خاورم**9329**3404** مترجم: ندا بهبودی**انتشار: محسن اسماعیلی