تهران- ايرنا- رئيس كلانتري 131 شهر ري از دستگيري سارق حرفه اي جيب بر خبر داد و گفت: متهم به 50 فقره جيب بري اعتراف كرد.

به گزارش روز يكشنبه ايرنا از پليس آگاهي تهران بزرگ، سرهنگ محمد كالوسي افزود: با توجه به افزايش جيب بري، در ايستگاه متروي شهرري، تعداد گشت هاي انتظامي يگان انتظامي پليس مترو توسط فرماندهي اين يگان افزايش، كه سرانجام موفق به دستگيري سارق حرفه اي جيب بر هنگام سرقت در ايستگاه مترو شهر ري شدند.
وي ادامه داد: سارق حرفه اي به اين كلانتري انتقال و در بازجويي صورت گرفته، ضمن پذيرش بزه انتسابي به 50 فقره جيب بري در اين محدوده اعتراف كرد.
سرهنگ كالوسي افزود: با تشكيل پرونده، متهم براي سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضائي شد.

*دستگيري مالخر لوازم خودرو و اعتراف به 600 فقره
سرهنگ رضا بستو رئيس پليس پيشگيري از دستگيري مالخري كه از پنج سارق 600 فقره اموال مسروقه، مالخري كرده بود، خبر داد و گفت: در پي اطلاع و تحقيقات انجام شده در خصوص مالخري اموال مسروقه توسط فردي در حوزه استحفاظي كلانتري 131 شهر ري، عوامل اين كلانتري براي بررسي موضوع به محل اعزام و پس از پي بردن به صحت موضوع به محل اعزام شدند.
وي با اشاره به دستگيري متهم افزود: در مخفيگاه وي، تعدادي لوازم خودرو كشف شد.
سرهنگ بستو ادامه داد: متهم به همراه اموال مسروقه به كلانتري انتقال و در بازجويي انجام شده ضمن اعتراف به بزه انتسابي اقرار كرد كه تا كنون 600 فقره اموال مسروقه را از پنج سارق حرفه اي مالخري كرده است.
رئيس پليس پيشگيري فاتب، خاطر نشان كرد: متهم براي سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضائي شد.

*دستگيري سه سارق حرفه اي منازل مسكوني غرب تهران
همچنين رئيس كلانتري 119 مهرآباد از دستگيري سه سارق حرفه اي منازل مسكوني خبر داد و گفت: با دستگيري اين سه متهم، سارقان 10 فقره سرقت منازل مسكوني در سطح حوزه كشف شد.
سرهنگ حسن نور آبادي اظهار كرد: در پي اطلاع از وقوع سرقت هاي مكرر در سطح حوزه، دستگيري سارق يا سارقان در دستور كار عوامل كلانتري قرار گرفت.
وي با اشاره به اعزام تيمي از ماموران كلانتري به محل هاي وقوع سرقت و انجام تحقيقات ميداني، گفت: در نهايت در پايش اطلاعاتي مشخص شد كه سارقان سه نفر بوده و مخفيگاه آنان در شهرستان شهر قدس است.
رئيس كلانتري 119 مهر آباد گفت: با هماهنگي مقام قضايي تيمي براي دستگيري متهمان اعزام و هر سه سارق طي يك عمليات ضربتي در مخفيگاهشان دستگير و به كلانتري منتقل شدند.
سرهنگ نورآبادي بيان كرد: متهمان با پذيرش بزه انتسابي، براي سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضايي شدند.

*باند خرده فروشان مواد مخدر در شمال تهران انهدام شد
رئيس كلانتري 101 تجريش تهران، صبح امروز از دستگيري 4 خرده فروش مواد مخدر در شمال تهران گفت: تعدادي از شهروندان با تماس تلفني به كلانتري،گفتند كه فردي در خيابان اسد آبادي، با تبديل محل مسكوني اش به پاتوق و تردد و حضور افراد ناشناس، اقدام به خرده فروشي مواد مخدر مي كند كه باعث ناامني در محله شده است.
سرهنگ عليرضا ناصري نژاد افزود: تيم تخصصي ماموران كلانتري، دستگيري متهم يا متهمان را در دستور كار قرار دادند و در تحقيقات انجام شده مشخص شد كه خبر صحت داشته و متهم با تبديل محل مسكوني اش به پاتوق و تردد تعدادي افراد مشكوك، اقدام به خرده فروشي مواد مخدر مي كند.
وي با اشاره به هماهنگي با مقام قضايي، افزود: تيمي براي دستگيري افراد حاضر در مخفيگاه و بازرسي از آن محل، اعزام كه در يك عمليات ضربتي 4 متهم دستگير و در بازرسي صورت گرفته، مقدار 358 گرم مواد مخدر كشف و متهمان به همراه مواد مخدر كشف شده به كلانتري منتقل شدند.
سرهنگ ناصري نژاد، ادامه داد: متهمان در بازجويي صورت گرفته به بزه انتسابي اعتراف و براي تكميل پرونده و سير مراحل قانوني در اختيار پليس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ قرار گرفتند.
خبرنگار: امين كمالي فر **انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7247//1348