بجنورد- ايرنا- معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار خراسان شمالي گفت: هشت ميليارد ريال براي انجام كارهاي پژوهشي در باره امور بانوان و خانواده طي سال جاري به اين حوزه اختصاص يافته است.

به گزارش ايرنا و به نقل از روابط عمومي استانداري مهرداد ابراهيمي گفت: ديده باني از وضعيت خانواده و بانوان استان از طريق انجام كارهاي پژوهشي نيز انجام شود كه در نهايت هدف ما بايد كاهش دغدغه هاي حوزه بانوان و خانواده باشد.
وي گفت: با توجه به اين كه نيمي از منابع انساني را بانوان شاغل دستگاه هاي اجرايي و ادارات و نهادها تشكيل مي دهند، بايد از ظرفيت حداكثري آنان در مناصب و پست هاي مديريتي استفاده شود.
ابراهيمي اظهار داشت: بايد از ظرفيت هاي بانوان و توانمندي آنان در پست هاي مديريتي نهايت استفاده را برد چرا كه درقبال اين مسئله مكلف هستيم. وي با بيان اين كه بايد در به كارگيري بانوان و جوانان در مناصب مديريتي ريسك كرد، ادامه داد:با توجه به اين كه در آينده شاهد بازنشستگي بسياري از مديران خواهيم بود لذا بايد از ظرفيت بانوان و جوانان براي اين امر مهم استفاده حداكثري داشت.
ابراهيمي خاطرنشان كرد: موضوع به كارگيري بانوان در پست هاي مديريتي به شكل پلكاني انجام خواهد گرفت؛ ضمن اين كه نگاه دولت دوازدهم و مقام عالي دولت در استان به نقش و جايگاه زنان نگاه تشريفاتي نيست بلكه باورمند است تا بتوانيم از توانمندي اين قشر تاثيرگذار جامعه بيشتر بهره مند شويم.
وي افزود: موضوع مشاركت در امور زنان بايد تقويت شود ولي اين مشاركت فقط به معناي اخذ پست هاي مديريتي نيست بلكه بايد به سمت اشتغالزايي بانوان پيش رفت.
وي در ادامه سخنان خود با اشاره به اين كه بايد از جشنواره هايي با محوريت اشتغال بانوان و توليدات خانگي حمايت هاي جدي تري انجام گيرد، افزود:2هزار هكتار از زمين هاي شهرستان فاروج زير كشت زعفران رفته كه منجر به ايجاد 60 ميليارد تومان گردش مالي شده و اين درحاليست كه ميانگين درآمد سرانه استان نسبت به كشور پايين تر است و اين مبحث مي تواند كمك شايان توجهي به مردم استان و افزايش درآمد سرانه باشد.
وي تصريح كرد:خراسان شمالي مستعد كشت گياهان دارويي و زعفران است و اين مساله مي تواند موجب افزايش سطح درآمد مردم اين استان شود ضمن اينكه نبايد از نقش مهم بانوان نيز در اين موضوع غفلت كنيم.
ابراهيمي در بخش ديگر سخنان خود به موضوع' روستاي بدون بيكار' اشاره كرد و گفت: موضوع روستاي بدون بيكار يكي از تاكيدات مهم استاندار خراسان شمالي است و بايد  براي آن كارگروهي در سريع ترين زمان ممكن تشكيل شود؛ لذا در اين مسير بايد از تمام توان دستگاه هاي اجرايي استفاده كرد.
معاون سياسي ، امنيتي و اجتماعي استاندار اظهار داشت: تقويت سازمان هاي مردم نهاد مختص بانوان نيز در دستور كار قرار گيرد و روند اخذ مجوز براي آنان تسهيل شود.
مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري نيز در اين كارگروه اشاره اي به سه دستور كار جلسه داشت و گفت: سند زنان و خانواده و توسعه پايدار  از دستورات حوزه معاونت زنان رياست جمهوري است كه بر مبناي آن 30درصد مناصب دولتي بايد به بانوان شايسته اختصاص يابد كه برخي محورهاي اين سند بايد بر اساس شرايط استان بومي سازي شود.
مليحه يغمايي در مورد دستور كار دوم جلسه يا عنوان طرح تشكيل پارلمان مشورتي زنان استان نيز گفت: اين طرح بنا به دستور استاندار بايد بر اساس محوريت تدوين بانك اطلاعاتي زنان و استفاده از ظرفيت هاي بانوان توانمند در اتاق هاي فكر انجام شود.
وي در ادامه اظهار داشت:با توجه به اين كه طرح پارلمان مشورتي در چند استان در حال پيگيري و اجراست در اين طرح به دنبال به كارگيري زنان شاغل از حوزه هاي مختلف به عنوان نماينده اين پارلمان هستيم. وي اركان اين پارلمان را شامل مجمع عمومي پارلمان، هيئت رئيسه و كميسيون هاي تخصصي برشمرد.
وي در ارتباط با آخرين دستور كار جلسه هم كه ايجاد صندوق هاي خرد زنان عشاير و روستايي در استان بود، گفت: بر مبناي اين دستور كار كه جزو سياست هاي كشوري نيز محسوب مي شود بايد از تمام ظرفيت هاي بانوان توانمند استفاده شود.
6042 انتشاردهنده: سيدحسين قدسي