كرج - ایرنا- معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: 510 میلیارد ریال در سال تحصیلی 97-96 به تجهیزات ورزشی مدارس كشور اختصاص یافت.

مهرزاد حمیدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در كرج، افزود: یكی از مولفه‌های بسیار مهم در افزایش فعالیت‌های ورزشی در مدارس را موضوع توسعه زیرساخت‌های ورزشی در مدارس تشكیل می دهد.
وی اظهار كرد: امسال از محل اعتبارات تربیت‌بدنی و اعتبارات ارزش افزوده، اعتبار مناسبی برای تجهیز مدارس جذب كردیم.
وی با اشاره به اینكه نباید هیچ مدرسه‌ای تا پایان سال تحصیلی 97-96 بدون وسایل ورزشی باشد، خاطر نشان كرد: این موضوع را با جدیت بررسی و دنبال می كنیم تا وسایل ورزشی مورد نیاز مدارس را تامین كنیم كه به مرور این بودجه اختصاص داده می شود.
وی تصریح كرد: در سال تحصیلی 97-96 به دنبال افزایش هر چه بیشتر فعالیت‌های حركتی دانش ‌آموزان هستیم تا به این ترتیب شادابی، نشاط و سلامت آینده‌سازان این مرز و بوم را هر چه بیشتر تامین كنیم كه این امر با برنامه‌ریزی‌های مختلف نظیر ادامه پرقدرت المپیاد ورزشی مدارس، ارتقای كیفی درس تربیت بدنی در تمامی پایه‌ها، افزایش ساعات زنگ ورزش در طول هفته و همچنین اجرای ورزش در خارج از زمان مدرسه در حال پیگیری است.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با تاكید بر اهمیت آموزش مهارت‌های ورزشی و نقش آن در فراگیری درست مهارت‌های ورزشی در میان دانش‌آموزان، اضافه كرد: آموزش مهارت‌های ورزشی از طریق دو كانال كه شامل درس تربیت ‌بدنی كه به دنبال ارتقای كیفی آن هستیم و آموزش ضمن خدمت معلمان تربیت ‌بدنی در سطح وسیع را در دست اجرا داریم.
حمیدی یادآور شد: در كشور 107 هزار مدرسه با سی هزار معلم تربیت بدنی داریم.
وی یكی دیگر از مولفه‌های بسیار مهم در افزایش فعالیت‌های ورزشی در مدارس را موضوع توسعه زیرساخت‌های ورزش ذكر كرد و ادامه داد: در سال 92 با 22 میلیارد بدهكاری این حوزه را تحویل گرفتم اما امروز ردیف اعتباری تربیت بدنی در برنامه ششم 113 میلیارد تومان است.
وی گفت: امسال 100 طرح ورزشی با اعتبار 140 میلیارد تومان با هدف توسعه زیر ساخت های ورزشی در مدارس تكمیل می شود.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان كرد: همه برنامه‌ها و فعالیت‌های حوزه تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش همسو و هم‌امتداد با سند تحول بنیادین است.
حمیدی بیان كرد: تبدیل سند تحول بنیادین به عملبات نیازمند كار تیمی و ملی است و باید همه ما در این راستا تلاش كنیم.
وی با اشاره به اینكه حوزه تربیت بدنی و سلامت برنامه‌ها، مفاهیم و آموزه‌های خود را از سند تحول بنیادین گرفته است، ادامه داد: میثاق ما پایبندی به سند تحول، ترجمه مفاهیم و آموزه‌های آن و تبدیل آن به پروژه‌های قابل اجرا و عمل است.
وی تصریح كرد: در برنامه داریم مسابقات دانش آموزی سالانه برگزار شود تا اعتباراتی كه به این مسابقات اختصاص می یابد در مدارس هزینه شود.
وی تاكید كرد: بر اساس پیمایش علوم پزشكی در سال 91، 21 درصد دانش‌آموزان از چاقی و اضافه وزن رنج می‌بردند كه این آمار خوشبختانه تا كنون سه دهم درصد كاهش یافته است.
2819/1535خبرنگار: مهین مالمیر**انتشار دهنده:داریوش غفاری