پكن - ایرنا - تیم ملی بسكتبال با ویلچر مردان ایران در مرحله نیمه نهایی رقابت های قهرمانی بسكتبال با ویلچر آسیا - اقیانوسیه، امروز /جمعه/ با غلبه بر تیم ژاپن به فینال این رقابت ها راه یافت.

به گزارش ایرنا، در این دیدار كه امروز در شهر پكن پایتخت چین میزبان این رقابت ها برگزار شد، بسكتبالیست های ایران با نتیجه 80 بر 76 تیم ژاپن را شكست دادند تا روز یكشنبه در بازی فینال در برابر استرالیا قرار بگیرند.
ملی پوشان بسكتبال با ویلچر مردان ایران در بخش گروهی این رقابت ها با تیم های عربستان، تایلند و نیوزیلند در گروه C، مسابقات مقدماتی را برگزار كردند.
این مسابقات با حضور 14 تیم در بخش مردان و 4 تیم در بخش زنان از یكم آبان آغاز شده است و تا ششم آبان ماه در شهر پكن ادامه دارد.
تیم ملی بسكتبال با ویلچر مردان ایران در نخستین دیدار مرحله مقدماتی رقابت های قهرمانی بسكتبال با ویلچر آسیا - اقیانوسیه با نتیجه 85 بر 31 از سد عربستان گذشت و در دومین دیدار گروهی خود نیز با نتیجه 15 بر 91 مقابل تیم نیوزیلند به میدان رفت و قاطعانه به پیروزی دست یافت.
تیم ملی بسكتبال با ویلچر مردان ایران كشورمان در دیدار سوم خود نیز با نتیجه 89 بر 62 تیم تایلند را شكست داد و دیدار پنجم هم از سد چین، میزان بازی ها گذشت.
**آساق**1904**1144
* انتشار دهنده: علیرضا جباری