مشهد- ایرنا- جمعی از كارگران شركت مسكن و عمران قدس رضوی روز شنبه با مراجعه به دفتر كارگاه این شركت در سرخس واقع در شمال شرق خراسان رضوی خواستار دریافت مطالبات معوق خود شدند.

یكی از این كارگران به خبرنگار ایرنا گفت: از اردیبهشت ماه حقوق و اضافه كار 60 كارگر شركت مسكن و عمران قدس رضوی در سرخس پرداخت نشده است.
وی كه خواست نامش ذكر نشود افزود: 2 هفته پیش این درخواست به صورت حضوری مطرح و در پی مكاتبه با فرمانداری سرخس پنج میلیون ریال به حساب كارگران واریز شد.
او ادامه داد: شركت مسكن و عمران حدود 6 كارگاه دیگر دارد كه حدود 40 نفر در آنها مشغول كار هستند و آن كارگران نیز خواستار دریافت حقوق معوقه خود می باشند.
وی گفت: حق بیمه كارگران تا پایان مرداد ماه پرداخت شده اما بیمه تكمیلی این افراد به مشكل خورده لذا بیمه گر تكمیلی به آنها اعلام كرده شركت مسكن و عمران در پرداختهای بیمه تكمیلی نیز معوقه دارد.
او افزود: مسئولان كارگاه به نقل از مدیران شركت مسكن و عمران قدس رضوی قول داده اند تا آخر هفته جاری مبلغی به حساب كارگران واریز شود.
مدیر روابط عمومی سازمان اقتصادی رضوی نیز به خبرنگار ایرنا گفت: تولیت آستان قدس رضوی همیشه تاكید داشته حقوق كارگران در هیچ شرایطی و به هیچ دلیلی تضییع نشود.
رضا عباسی افزود: سازمان اقتصادی رضوی با جدیت پیگیر وصول مطالبات كارگران است و این موضوع با همگرایی و وفاق بین دولت و آستان قدس زودتر به نتیجه می رسد.
وی گفت: شركتهای پیمانكاری باید پروژه برای انجام كار داشته باشند تا بتوانند حقوق كارگرانشان را پرداخت كنند. ظرف چند ماه گذشته در این خصوص ركود وجود داشته و در كنار این موضوع تعدادی از پروژه های متعلق به دولت هنوز پولشان پرداخت نشده به همین دلیل برخی مشكلات ایجاد شده است.
مدیر روابط عمومی سازمان اقتصادی رضوی افزود: با انتصاب جانشین جدید مدیر در سازمان اقتصادی رضوی چندین پروژه خوب دولتی جذب شده لذا امیدواریم نقدینگی و سرمایه در گردش شركتهای پیمانكاری رونق گیرد و مشكلات كارگران هرچه زودتر رفع شود.
'شركت مسكن و عمران قدس رضوی، شركت ساختمانی بتن و ماشین قدس رضوی، شركت مهندسان مشاور و شهرسازی، شركت مهندسی آب و خاك و شركت كارخانه های بنای سبك' زیرمجموعه های هلدینگ عمران و ساختمان سازمان اقتصادی رضوی هستند.
كانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دسترسی و دریافت سریع اخبار منتخب در همه حوزه های خبری و تصویری فعال است.
خبرنگار: مصطفی نخعی **انتشار: حسین كریم زاده