تهران-ايرنا-معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهردار تهران با اشاره به آغاز فعاليت هاي خدمات رساني اين نهاد به زائران اربعين حسيني،گفت:750 نفر از كارگران شهرداري تهران در شهرهاي نجف و كربلا براي خدمات رساني به زائران مستقر شدند.

به گزارش روز شنبه ايرنا از روابط عمومي معاونت اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران، مجتبي عبدالهي با اشاره به بازديد محمدجواد حق شناس رئيس كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي اسلامي شهر تهران، ري و تجريش از آغاز خدمات رساني نيروهاي شهرداري در شهرهاي عراق اظهار كرد: شهرداري تهران از هفته گذشته كار خود را به طور رسمي در خدمات رساني زائران اربعين آغاز كرده و اكنون 500 كارگر در كربلا و 250 نفر نيز در نجف مستقر شده و كار پاكسازي مسير پياده روي زايران را آغاز كرده اند.
وي با اشاره به نصب آثار فرهنگي در مسير پياده روي زائران گفت: هم اكنون نصب تصاوير شهداي حشد شعبي (بسيج مردمي عراق ) به پايان رسيده و علاوه بر پرچم هاي عزاداري در مسير پياده روي نجف تا كربلا، بيرق هاي عزاداري پايه بلند نيز در مسير تردد زايران نصب شده است.
عبدالهي افزود: شهرداري تهران در طول مسير پياده روي اربعين حسيني با 2موكب 707 و 828 به زائران خدمات مختلف را ارايه مي كند.
معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهردار تهران با اشاره به استقرار تيم هاي پزشكي شهرداري تهران در چهار مرز ترددي زائران و نيز مسير پياده روي و شهرهاي نجف و كربلا اظهار كرد: امكانات خوبي آماده شده تا همچون سال هاي قبل، خدمات لازم و ضروري به زائران ايراني اربعين ارائه شود.
وي گفت: ماموران راهنماي زائر نيز در مرزهاي چهارگانه و نيز مسير پياده روي مستقر شدند.
عبدالهي افزود: نصب بيش از يكهزار و 500 چشمه سرويس بهداشتي پرتابل و ثابت از سوي شهرداري تهران در مرزهاي چهارگانه و نيز شهرهاي نجف و كربلا صورت گرفته است.
معاون شهردار تهران با اشاره به برگزاري جلسات هماهنگي ستاد اربعين شهرداري تهران در كربلا با حضور رئيس كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي اسلامي شهر تهران، ري و تجريش اظهار كرد: وي در بازديدهاي خود از مراحل مختلف خدمات رساني به زائران اربعين ابراز رضايت كرده و بر ضرورت توجه به كيفيت خدمات تاكيد كرد.
عبدالهي تاكيد كرد كه تمامي خدمات ارائه شده از سوي شهرداري تهران به زائران اربعين حسيني در چارچوب نظارت اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران، ري و تجريش و بودجه مصوب يكصد ميليارد ريالي خواهد بود.
*براي اطلاع از اخبار متنوع انتشار يافته در شبانه روز با كانال ايرنا استان تهران در تلگرام به نشاني IRNATEHRAN@ همراه شويد.
خبرنگار: معصومه جوان معبودي انتشاردهنده:موسي فعاليان
تهرام/7245/ 1539