ساري- ايرنا- مسابقات كشتي آزاد قهرماني نوجوانان مازندران ، گرامداشت شهيد مدافع حرم محسن حججي كه به ميزباني هيات كشتي شهرستان آمل برگزار شد ، با قهرماني كشتي گيران اين شهرستان پايان يافت .

به گزارش خبرنگار ايرنا ، در روز پاياني اين مسابقات كه شنبه شب در سالن ورزشي پيامبر اعظم آمل برگزار شد، تيم آمل با كسب 55 امتياز قهرمان شد تا پس از درخشش فرنگي كار اين شهرستان ، در رشته آزاد نيز به عنوان مدعي جديد در مازندران مطرح شوند.
تيم قائمشهر با 51 امتياز دوم شد و تيم جويبار با 33 امتياز در رده سوم قرار گرفت.
در اين مسابقات كه در 10 وزن و بر روي سه تشك كشتي برگزار شد، در وزن 45كيلوگرم رحمان عموزاد از بهشهر به مقام نخست دست يافت ، آرمين حبيب زاده از قائمشهر مقام دوم شد و پوريا كاظمي از بندپي شرقي و عباس ابراهيم زاده از ساري هم به صورت مشترك سوم شدند.
در وزن 48كيلوگرم مهدي ويسي از كلاردشت با پيروزي برابر سيد محمد مسعود حسيني از فريدونكنار قهرمان شد و آرمان آقاجاني از تيم آمل الف و رضا چلويي از مياندورود مشترك سوم شدند.
در وزن 51 كيلوگرم عرفان الهي از تنكابن مقام نخست را از آن خود كرد ، محمد بخشي از قائمشهر دوم شد و سروش كاظمي از تيم آمل ب و علي سينه سپهر از گلوگاه مشترك مقام سوم را كسب كردند.
در وزن 55كيلوگرم محمد قاسمعلي از بهشهر بر سكوي قهرماني تكيه زد، بهرام يزداني از قائمشهر مقام ، علي مقدم از جويبار و حسن عبادي از ساري در رده هاي دوم تا سوم مشترك ايستادند.
در وزن 60كيلوگرم سيدحميدرضا حسيني از گيلخواران جويبار با شكست آرمين مجيدي از تيم آمل الف به مقام نخست اين وزن رسيد، و مقام سوم مشترك نيز به اميرحسين رضايي از قائمشهر و ياسين خرماگهي از گلوگاه رسيد.
در وزن 65 كيلوگرم محمد كريمي از تيم آمل الف برابر احمدرضا مهدي زاده همشهري خود از تيم آمل پيروز و قهرمان شد و ابوالفضل پاشا از بابل و مهدي احساني از ساري به مقام سومي مشترك بسنده كردند.
در وزن 71 كيلوگرم مقام قهرماني به محسن رگني از قائمشهر رسيد ، اميرمحمد محمودجانلو از گلوگاه دوم شد و علي نصيري از نور و سينا مربي از جويبار به طور مشترك سوم شدند.
در وزن 80 كيلو گرم آرمين بابايي از قائمشهر در صدر ايستاد ، محراب محسني از فريدونكنار نايب قهرماني خود را به دست آورد و اميرحسين اكبرزاده از تيم آمل الف و ايليا رحمت نژاد از قائمشهر در رده سوم مشترك ايستادند.
در وزن ٩٢ كيلوگرم حسن قربانزاده از تيم آمل الف با پيروزي برابر حسين اصغرپور از گيلخواران جويبار مقام قهرماني اين دوره از مسابقات را از آن خود كرد ، اميرمحمد كياني از بابلسر و عليرضا رمضان زاده از قائمشهر سومي مشترك را كسب كردند.
در وزن 110 كيلوگرم اميرحسين زارع از تيم آمل الف با پيروزي نزديك برابر اميرحسين يوسفي از تيم آمل ب قهرمان شد و اميرحسين اسماعيلي از جويبار و شايان گشايشي از نوشهر به طور مشترك سوم شدند.
در مسابقات كشتي آزاد نوجوانان مازندران جام شهيد محسن حججي ٣٧4 كشتي گير در قالب 37 تيم از شهرهاي استان در 10 وزن روزهاي پنجشنبه ، جمعه و شنبه در سالن ورزشي پيامبر اعظم آمل رقابت كردند.
نفرات برتر هر وزن از سوي هيات كشتي مازندران به اردوي متمركز استاني دعوت مي شوند تا برترين ها در قالب تيم منتخب كشتي آزاد نونهالان مازندران به مسابقات قهرماني كشور اعزام شوند.
خبرنگار : مهدي غلامي ** انتشار دهنده : حسن فلاحتي
7327/1654