زاهدان - ايرنا - مدير شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي منطقه زاهدان وضعيت ذخيره سازي نفت سفيد در انبارهاي منطقه را مطلوب ارزيابي كرد و اظهار داشت: هيچگونه نگراني در زمينه تامين سوخت مردم منطقه در فصل سرما وجود ندارد.

كورش بالادست روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: با توجه به شرايط جوي ماههاي سرد و مشكلات تامين و حمل فرآورده هاي نفتي در مدت زمان كوتاه و محدود بودن ظرفيت ذخيره سازي منطقه، بخشي از سهميه نفت سفيد خانوارها براي ذخيره سازي زمستاني در نيمه نخست امسال توزيع شده است.
وي افزود: 181 ميليون ليتر نفت سفيد به منظور ذخيره سازي زمستاني و مواجهه با هواي سرد از ابتداي امسال تاكنون ميان خانوارهاي زير پوشش اين منطقه در نقاط مختلف سيستان و بلوچستان توزيع شده است.
به گزارش ايرنا منطقه زاهدان يكي از مناطق 37 گانه شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي ايران است كه با دارا بودن چهار ناحيه، سه انبار تداركاتي و 2 مركز سوختگيري هواپيمايي وظيفه تامين و توزيع سوخت در مركز، شمال و بخش هايي از جنوب سيستان و بلوچستان را به عهده دارد.
وي افزود: ميانگين نفت سفيد توزيع شده به هر خانوار از جمعيت 500 هزار خانواري منطقه در اين مدت 360 ليتر بوده است.
وي تاكيد كرد: با ذخيره سازي مناسب اين ميزان سوخت از سوي شهروندان و ذخيره سازي انجام شده در انبارهاي نفت منطقه مشكلي در ماههاي سرد سال نخواهيم داشت.
مدير شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي منطقه زاهدان همچنين ميزان مصرف گاز مايع منطقه از ابتداي امسال تا كنون را 59 هزار و 400 تن اعلام كرد و گفت: اين مقدار گاز مايع توسط شركت هاي موزع در نواحي زاهدان، زابل، خاش و سراوان توزيع شده است.
بالادست از مردم سيستان و بلوچستان خواست با توجه به اهميت مواد نفتي به عنوان سرمايه ملي و محدود بودن آن، تمهيدات لازم را در زمينه بهينه سازي مصرف سوخت در منزل و محل كار بكار گيرند.
وي گفت: در بخش هايي از شهر زاهدان طرح گازكشي منازل شهروندان از سوي شركت گاز سيستان و بلوچستان در حال اجراست و با توسعه گازرساني به بخش هاي مختلف شهر علاوه بر تامين رفاه شهروندان، شمار خانوارهاي مصرف كننده نفت سفيد نيز كاهش مي يابد.
3042**6081 خبرنگار: محدثه حيدري گرجي **انتشاردهنده: حيدر سراياني