آبادان - ایرنا - مدیر مرز تجاری شلمچه سازمان منطقه آزاد اروند گفت: مرز تجاری شلمچه به درخواست كشور عراق تا اطلاع بعدی بسته خواهد بود.

سید احمد اوالی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: طرف عراقی دلیل بسته شدن مرز تجاری شلمچه را كه از دیروز (یكشنبه) صورت گرفت، نبود زیرساخت‌های لازم در ایام اربعین حسینی و متمركز شدن نیروهای آن در پذیرایی از زائران اربعین حسینی اعلام كرد.
وی اظهاركرد: سازمان منطقه آزاد اروند زیرساخت های لازم برای صادرات كالا را در مرز شلمچه مهیا كرده و مسیری جداگانه‌ را برای تردد كامیون‌ها تدارك دیده و هیچ مشكلی در خصوص صادرات كالا نداریم.
اوالی گفت: به‌صورت معمول ظرفیت تردد بیش از یك هزار دستگاه كامیون در روز از سمت ایران فراهم است اما این ظرفیت در طرف عراق وجود ندارد.
مدیر مرز تجاری شلمچه سازمان منطقه آزاد اروند افزود: هر زمان كه مرز تجاری از طرف عراق باز اعلام شد می‌توانیم فعالیت تجاری در مرز شلمچه را مجدد آغاز كنیم.
پیش از این مسئولان ایرانی در منطقه اعلام كرده بودند فعالیت تجاری از مرز شلمچه در ایام اربعین متوقف نخواهد شد.
توقف فعالیت تجاری در مرز شلمچه، موجب سرگردانی و ضرر صاحبان و كامیون های حمل كالا در این مرز بین المللی شد.
روزانه به طور متوسط 600 دستگاه كامیون حامل محصولاتی نظیر تره بار، مواد غذایی و لبنی از مرز شلمچه در 15 كیلومتری خرمشهر، به عراق صادر می شود كه ظرفیت صادرات روزانه تا یك هزار كامیون نیز از این مرز وجود دارد.
در اربعین پارسال حدود 650 هزار زائر ایرانی و خارجی ازطریق مرز شلمچه راهی كربلای معلی و نجف اشرف در عراق شدند.
3015 /6037 خبرنگار: عدنان جواهری ** انتشاردهنده: عبدالحمید راجی