تهران- ایرنا- استاندار مركزی با بیان اینكه كارگران كارخانه هپكو دغدغه معیشت نداشته باشند، گفت: چراغ این كارخانه تا پایان امسال روشن می شود.

سیدعلی آقازاده روز دوشنبه در چهارمین روز از بیست وسومین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها در حاشیه بازدید از غرفه خبرگزاری جمهوری اسلامی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این قول را می دهیم كه مشكل كارگران هپكو تا پایان امسال رفع شود و به همین منظور ظرف دو هفته، هشت جلسه با كارگران این مجموعه برگزار شده است و امیدواری برای رفع مشكلات وجود دارد.
وی ادامه داد: كارخانه هپكو با قدمتی 40 ساله برندی برای نظام و منطقه خاورمیانه محسوب می شود و افق روشنی برای رفع مشكلات این كارخانه در انتظار است.
استاندار مركزی از كارگران هپكو خواست دغدغه معیشت خود را نداشته باشند و به آنها اطمینان خاطر داد كه این كارخانه به اوج خود برخواهد گشت.
شركت هپكو اراك به عنوان تنها شركت صنعتی برای مونتاژ ماشین آلات راه‌سازی در ایران، اكنون 22 نوع ماشین آلات راهسازی از جمله گریدر، لودر و غلتك تولید می كند كه هشت نوع محصولات آن تحت لیسانس كشورهایی از جمله ژاپن، آلمان، سوئد و هلند است.
كارخانه هپكو در اوج پیشرفت و بالندگی در سال 1385 به دنبال سیاست های اصل 44 به بخش خصوصی واگذار شد.
مجموعه مدیریت استان مركزی از دی ماه سال 95 به دنبال بازگرداندن این كارخانه به سازمان خصوصی سازی ایران بودند تا اینكه پیشنهاد واگذاری این كارخانه به شركت هیدرواطلس ساوه عنوان و بهمن ماه سال گذشته این مهم قطعی شد.
آقازاده درباره ساختار شهری اراك نیز گفت: اراك تا همین دو دهه قبل ساختار شهری مناسبی نداشت، چون به سرعت صنایع سبك و سنگین در دهه های 40 و50 در این شهر مستقر شد و تقریبا مانند كرج، فرصت اینكه نخست زیرساخت های شهری را آماده كنند، وجود نداشت.
وی ادامه داد: اگر چه تا 20 سال پیش اراك را مانند یك دهكده بزرگ می دانستند اما اكنون یكی از كلانشهرهای كشور است و در این دهه برای رفع این مشكل تلاش شده است.
وی ادامه داد: در زمینه كاهش آلودگی هم نخستین كاری كه دولت تدبیر و امید انجام شد تبدیل كردن كارخانجات منبع آلودگی یا سوخت های فسیلی بویژه مازوت است.
استاندار مركزی افزود: اما در بحث كارخانه آلومینیوم هنوز توفیقی حاصل نشده است و با وجود اینكه آلومینیوم، گاز سمی تولید می كند این كارخانه هنوز در اراك در حال فعالیت است و البته برای رفع این معضل هم اقداماتی صورت گرفته است.
بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها از جمعه، 5 آبان ماه با شعار «رسانه های آزاد، انسجام اجتماعی و پیشرفت ملی» با حضور بیش از 940 رسانه در مصلای امام خمینی (ره) تهران گشایش یافته است و فعالیت آن تا 12 آبان ماه، همه روزه از ساعت 9:30 تا 20:30 ادامه دارد.
خبرگزاری جمهوری اسلامی در غرفه شماره 229 در ایام فعالیت نمایشگاه مطبوعات، پذیرای حضور بازدیدكنندگان است.
اجتمام** 7329**1055
خبرنگار: لیلا اسماعیل نژاد**انتشار: زینب كارگر