اسلام آباد - ايرنا - مهدي هنردوست سفير جمهوري ايران در اسلام آباد در ديدار با ژنرال قمر جاويد باجوا فرمانده ارتش پاكستان در خصوص موضوعات امنيت منطقه اي و همكاري دفاعي دو جانبه تبادل نظر كرد.

به گزارش ايرنا؛ ارتش پاكستان روز سه شنبه با اعلام اين خبر به رسانه ها گفت:مهدي هنردوست سفير ايران در پاكستان در ديدار با ژنرال قمرجاويد باجوا فرمانده ارتش پاكستان، در مورد مسائل امنيتي و همكاري هاي منطقه اي و دفاعي تبادل نظر كرد.
بر اساس بيانيه سخنگوي ارتش پاكستان، سفير ايران در پاكستان در اين ديدار از اقدامات ارتش پاكستان در خصوص گسترش صلح و ثبات در منطقه ئ مبارزه با تروريسم قدرداني كرد و در خصوص گسترش روابط دوجانبه بين دو كشور دوست و همسايه تبادل نظر كرد.
بر اساس بيانيه ارتش پاكستان، در اين ديدار در خصوص گسترش امنيت منطقه اي، مديريت مرزهاي پاكستان و ايران و تبادل تجربيات دو كشور در بخش دفاعي گفت و گو و تبادل نظر شده است.
مهدي هنردوست پيش از اين نيز با نخست وزير، وزير دفاع و رئيس مجلس پاكستان ديدار و گفت و گو كرده بود.
سخنگوي ارتش پاكستان ژنرال آصف غفور پيش از اين در نشست خبري اعلام كرده بود كه ژنرال قمر جاويد باجوا فرمانده ارتش در راستاي گسترش همكاري دو جانبه طي روزهاي آينده به ايران سفر خواهد كرد.
مقامات عاليرتبه ايران و پاكستان در راستاي گسترش روابط دو جانبه به صورت منظم با يكديگر ديدار و گفت و گو مي كنند.
حجت الاسلام حسن روحاني رئيس جمهور ايران نيز با شاهد خاقان عباسي در حاشيه هفتاد و دومين نشست مجمع عمومي سازمان ملل متحد در نيويورك با يكديگر ديدار و گفت و گو كردند.
شهريور ماه سال جاري بود كه خواجه محمد آصف وزير امور خارجه پاكستان با سفر به تهران با مقامات ايراني ديدار كرد.
آساق**6125**3404**سيدبهادر حسيني**انتشار: محسن اسماعيلي