به گزارش ایرنا علی اوسط هاشمی روز پنجشنبه در همایش روابط عمومی ها و رسانه اظهار داشت: روابط عمومی ها باید به مرحله ای از نقش، فن، علم، دانایی و جامعه شناختی برسند تا در نزد مدیران و مردم وزن پیدا كنند.
وی بیان كرد: مدیران تمام ابزار و امكانات را در اختیار روابط عمومی ها قرار دهند تا بتوانند به خوبی نقش آفرینی كنند.
استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به محصول انتخابات گفت: محصول انتخابات معرفت جامعه و قدرت زا بودن در مسیر خدمت رسانی به مردم است.
هاشمی اظهار داشت: در علم سیاست، قدرت، قدرت را مهار می كند و اگر قدرت در مسیر جامعه نباشد و صاحبات قدرت درصدد این باشند تا تمام فعل و انفعالات درون جامعه را به نفع خویش مصادره كنند این قدرت آفت زاست.
وی بیان كرد: قدرتی كه دوام حضور مسئولانه را ضامن باشد در جامعه موفق است.
وی افزود: انتخابات از آن مردم است و قدرت را در جامعه به نفع مردم تغییر می دهد.
هاشمی با اشاره به نقش و اهمیت رسانه و خبر در جامعه تصریح كرد: این قدرت خبر است كه سبب تغییر در قانون، راهبردها و سیاست ها می شود.
وی اظهار داشت: گستردگی فعالیت رسانه ای در فضای مجازی امروز به هیچ مدیری اجازه دیوار كشی را نمی دهد.
وی افزود: با توجه به حساسیت بالای سیستان و بلوچستان انتخاب استاندار برای این استان به سخت ترین كار تبدیل شده است و تا كنون سه تا چهار نفر برای این پست مطرح شده اند.
وی ادامه داد: رسانه های فعال در فضای مجازی هر روز یك نفر را به عنوان استاندار قطعی معرفی می كنند و روزهای آخر هفته را برای ما باقی می گذارند اما هنوز تقسیم قطعی از سوی هیات دولت در این رابطه گرفته نشده و ما نیز منتظر هستیم.
استاندار سیستان و بلوچستان با استناد به بیاناتی از امام حسین(ع) كه حق گویی را مورد تاكید قرار داده اند، گفت: آن امام بزرگوار فرمودند اگر همه گفتار فرد دانا نیكو و به حق بود از خودپسندی در آستانه دیوانگی قرار می گرفت، همانا دانا كسی است كه حق گویی او فراوان باشد.
وی ادامه داد: حق گویی لازمه حیات رسانه ای است و باید در این زمینه گام برداشت.
استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اهداف قیام عاشورا اظهار داشت: در مسیر حق، عدالت و بودن بر طریق درست زیستن از جمله اهداف قیام عاشورا بود.
وی گفت: تعمیق نگاه به نهضت عاشورا، حسینی شدن را تداعی می كند.
مدیركل روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان نیز با تشریح نقش و جایگاه مهم روابط عمومی در دستگاههای اجرایی گفت: روابط عمومی نقش كلیدی و پل ارتباطی مردم با ادارات و رسانه ها را بر عهده دارد به همین سبب بایستی اعتبار مورد نیاز به روابط عمومی ها برای معرفی بهتر اقدامات دولت در بخش های مختلف اختصاص یابد.
جواد سالارزهی افزود: متاسفانه اعتباری برای بحث اطلاع رسانی در اختیار روابط عمومی ها گذاشته نشده است.
وی اظهارداشت: توجه و ارزش گذاری به كار فعالان حوزه روابط عمومی ادارات نقش مهمی در افزایش آگاهی مردم از فعالیت های دولت دارد.
مدیركل روابط عمومی استانداری با اشاره به تاثیر بی بدیل رسانه در آگاهی بخشی جامعه از اقدامات صورت گرفته و بیان مشكلات آنان به مسئولان گفت: سوء مدیریت مدیران مطبوعات و رسانه ها، وابستگی اقتصادی و خبری و رعایت نكردن انصاف و بی طرفی از جمله مشكلات حاكم بر فضای رسانه هاست كه فعالان این حوزه باید برای حل آنها تلاش كنند.
رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مركز سیستان و بلوچستان نیز در این همایش گفت: امروزه نقش بی بدیل رسانه های ارتباط جمعی در هدایت افكار عمومی و شكل دهی رویدادهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و غیره بر كسی پوشیده نیست.
حیدر سرایانی افزود: پیشرفت های عرصه اطلاعات و فناوری های نوین ارتباطی در حوزه های مختلف سبب رشد شتابناك رسانه های اجتماعی و تحول در اكوسیستم ارتباطات در سطح جهان شده است.
وی ادامه داد: در دنیای كنونی هر فردی به صورت بالقوه می تواند خبر تولید كند و در واقع یك خبرنگار، مدیر و منتشر كننده خبر است در این میان اخبار و گزارشهایی بیشتر مورد توجه قرار می گیرد كه از پردازش بهتر با استفاده از سبك هرم وارونه برخوردار باشد.
وی افزود: برخی مواقع نقطه نظراتی كه از سوی مردم در زیر خبر نوشته می شود (كامنت) اهمیتی به مراتب فراتر از خود خبر دارد و می تواند دستمایه كار رسانه ای ناب شود.
وی با اشاره به اهمیت اخبار و اطلاعات برای كشور های مختلف تصریح كرد: رسانه های دشمن برای تاثیرگذاری در جامعه اسلامی به سه عنصر شبهه، القاء و ابهام روی آورده اند، از این رو رسانه های داخلی نیز باید برای مقابله با دسیسه های دشمنان به سه عنصر تفاوت، تمایز و تنوع در تولید محصولات رسانه ای و خبری توجه بیشتری داشته باشند.
رئیس ایرنا مركز سیستان و بلوچستان با تاكید بر اهمیت اخلاق مداری در انتشار اخبار خاطرنشان كرد: بیشتر رسانه های فعال در این استان به ویژه خبرگزاری ایرنا، اخلاق را سر لوحه فعالیت های خود قرار داده و در تلاشند تا از این روش سبب ارتقاء مولفه همدلی و وحدت در این استان راهبردی شوند.
سرایانی با تاكید بر نقش مهم روابط عمومی دستگاههای مختلف در جامعه گفت: از مدیران ادارات و سازمانهای استانی كه استاندار آن فردی رسانه ای و همراه و همگام رسانه ها و توجه خاصی به روابط عمومی و رسانه دارند، انتظار است بیش از پیش به نقش و جایگاه روابط عمومی و رسانه توجه كنند و روابط عمومی را به عنوان نبض دستگاه مربوطه به حساب آورند.
3213**6081 خبرنگار: اكبر نوری **انتشاردهنده: حیدرسرایانی
اخبار لحظه به لحظه را در كانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال كنید. @irnazahedan
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲
زاهدان - ایرنا - استاندار سیستان و بلوچستان گفت: روابط عمومی ها پایگاهی درون سازمانی و از جنس جامعه هستند و در واقع از آن مردم اند.