گرگان - ایرنا- رقابت های كشتی آزاد قهرمانی بزرگسالان كشور در گروه ب كه با شركت 111 كشتی گیر از 10 استان در سالن دانشگاه آزاد بندرگز در حال برگزاری بود با قهرمانی تیم استان گلستان پس از دو روز شامگاه جمعه به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا محمد عبدلی سرپرست مسابقات شامگاه جمعه گفت: در دیدار پایانی تیم گلستان با نتیجه 7 بر 3 خراسان شمالی را شكست داد و به مقام قهرمانی دست یافت و تیمهای خراسان شمالی و خراسان رضوی در این گروه دوم و سوم شدند.
وی نتایج انفرادی كشتی گیران در اوزان مختلف را به این شرح اعلام كرد :
در وزن 57 كیلوگرم محمد طهماسبی از گلستان ، سعید صفاریان از خراسان رضوی و سهیل منتظری از سیستان و بلوچستان به ترتیب مقام های اول تا سوم را كسب كردند.
در وزن 61 كیلوگرم روح الله نعمتیان از قم ، وحید كاركن از اردبیل و داریوش حضرت قلی زاده از خراسان شمالی اول تا سوم شدند.
در وزن 65 كیلوگرم هاشم مختاری از خراسان رضوی، دانیال حجتی از گلستان و جلال علیزاده ملانلو از خراسان شمالی رتبه های اول تا سوم را كسب كردند.
در وزن 70 كیلوگرم میلاد طهماسبی از گلستان ، شعیب سلیمانی از خراسان رضوی و میلاد ورمقانی از كردستان اول تا سوم شدند.
در وزن 74 كیلوگرم مسعود كمروند از مركزی ، علی اصغر جبلی از گلستان و حمید الهیان از خراسان شمالی مقام كسب كردند.
در وزن 79 كیلوگرم آرام رحیمی از كردستان ، علیرضا حسنی از گلستان و یاشار كلوانی از آذربایجان غربی مقام های اول تا سوم را كسب نمودند.
در وزن 86 كیلوگرم اسماعیل محمودی از خراسان رضوی ، محمد علی بچه سقا از فارس و آرش نیرآبادی از گلستان نفرات اول تا سوم بودند.
در وزن 92 كیلوگرم رضا یاری از خراسان شمالی ، امیر ارسلان تاتاری از خراسان رضوی و علی اصغری از كردستان اول تا سوم شدند.
در وزن 97 كیلوگرم امیر محمدی از خراسان شمالی ، اسماعیل نجاتیان از خراسان رضوی و حمید كمروند از مركزی مقام كسب كردند.
در وزن 125 كیلوگرم احمد میرزاپور از خراسان رضوی ، پوریا رحمانی از فارس و سید احمد رسولی از گلستان نفرات اول تا سوم بودند.
عبدلی برگزاری این مسابقات در شهرستان بندرگز را با توجه به سابقه دیرینه این شهرستان در ورزش كشتی یادآور دلاوریهای قهرمانان و پیشكسوتان بزرگ بندرگزی نظیر رمضان خدر ، اویس ملاح ، جلیل جهانشاهی ، حسن طهماسبی دانست و ابراز امید واری كرد با همكاری فدراسیون و مسئولان استانی میزبانی رویدادهای مختلف ورزش كشتی در این شهرستان محقق گردد.
میهمانان ویژه این رقابت ها كه روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار شد؛ كمیل قاسمی ، رضا لایق ،امیر توكلیان ،عسگری محمدیان ،محمود اسماعیل پور و اویس ملاح بودند.
بندرگز در غرب استان گلستان واقع است.
ش/1648
ارسال : محمد اسماعیل شربتی ** انتشار: پری سالارنیا