آبادان - ايرنا - فرمانده نيروي انتظامي گفت: از زمان حركت زائران اربعين يك ميليون و 700 هزار زائر از مرزهاي سه گانه شلمچه و چذابه در خوزستان، و مهران در ايلام عازم كشور عراق شده اند.

به گزارش ايرنا سردار حسين اشتري روز شنبه در جريان بازديد از گذرگاه و پايانه مرزي شلمچه در گفت وگو خبرنگاران اظهار كرد: بخش زيادي از زائرين اربعين حسيني كه عازم سفر به عتبات عاليات هستند تاكنون از مرزهاي سه گانه كشور عبور كرده اند.
وي اظهاركرد: در مرزهاي سه گانه و پايانه هاي مرزي به هيچ عنوان رواديد صادر نمي شود و زائران در شهرهاي خود با مراجعه به مراكز قانوني و مجوز دار نسبت به تهيه رواديد اقدام، و سپس براي شركت در راهپيمايي اربعين حسيني در مرز حضور يابند.
سردار اشتري در ادامه، ترافيك مسيرهاي منتهي به پايانه هاي مرزي و گذرگاه هاي سه گانه شلمچه، چذابه و مهران را سنگين، پرحجم ولي روان توصيف كرد و گفت: رانندگان نكات ايمني و توصيه هاي پليس راهنمايي و رانندگي را جدي بگيرند و با احتياط كامل رانندگي كنند.
وي اظهاركرد: زائران از وسايل عمومي براي تردد به مرزها استفاده كنند و خودروهاي شخصي خود را در توقفگاه هايي كه از قبل مشخص شده پارك كنند.

** تمهيدات لازم براي بازگشت زائران انديشيده شده است
فرماندن ناجا گفت:از 2 تا سه روز آينده بازگشت زائران آغاز خواهد شد و نيروي انتظامي تمهيدات لازم براي حفظ امنيت در مسير برگشت زائران را پيش بيني كرده است.
سردار اشتري افزود: قرارگاه ترافيكي ناجا مسيرها و تدابير لازم را براي بازگشت زائران اتخاذ كرده است.
گذرگاه هاي مرزي شلمچه و چذابه 2 كانون اصلي تردد زائران اربعين حسيني هستند.
سردار سرتيپ حسين اشتري روز شنبه از گذرگاه و پايانه مرزي شلمچه و چذابه ديدن كرد.
پايانه مرزي چذابه در 110كيلومتري شمال غرب اهواز و پايانه مرزي شلمچه در 16كيلومتري غرب خرمشهر 2 كانون از چهار كانون اصلي تردد زائران اربعين حسيني هستند.
در اربعين حسيني پارسال حدود 430 هزار زائر از پايانه چذابه و 650هزار زائر از طريق مرز شلمچه راهي عتبات عاليات شدند.
3015/7165 / 6037
خبرنگار:عدنان جواهري ** تنظيم: حميدرضا ترابي فرد ** انتشار دهنده: عبدالحميد راجي