تهران – ایرنا – شبكه خبری اسكای نیوز عربی یكشنبه شب در خبری فوری گزارش كرد: عربستان اعلام كرده است كه برای كسب اطلاعات در مورد «عبدالملك الحوثی» و دیگر رهبران انصارالله یمن، 440 میلیون دلار جایزه پرداخت می كند.

به گزارش ایرنا، درپی ناتوانی عربستان در جنگ با انصارالله در میدانهای نبرد و شكست پی در پی سعودی ها در یمن ، مقام های ریاض برای كسب اطلاع از محل 40 تن از فرماندهان حوثی 440 میلیون دلار پاداش تعیین كردند.
براساس این تصمیم، عربستان برای كسب اطلاع از محل «عبدالملك الحوثی» رهبر گروه انصارالله یمن، مبلغ 30 میلیون دلار جایزه تعیین كرده است.
مقام های سعودی همچنین اعلام كردند: هر كس اطلاعاتی از «صالح الصماد» رئیس شورای عالی سیاسی (حوثی ها)، و دیگر اعضای انصارالله از جمله «محمد علی عبدالكریم الحوثی»، «زكریا الشامی»، «عبدالله یحیی الحكیم»، «عبدالخالق بدرالدین الحوثی»، و محمد ناصر العاطفی» ارائه كند، بابت هر یك از آنان 20 میلیون دلار پاداش دریافت می كند.
«تركی المالكی» سخنگوی موسوم به ائتلاف عربی به سركردگی عربستان ساعاتی پیش از اعلام این خبر گفته بود:ائتلاف عربی به زودی فهرست 40 تن از فرماندهان و رهبران حوثی را اعلام می كند و به دارندگان اطلاعات از آنها، پاداش نقدی اعطا می كند.
این اقدام سعودی یك روز پس از آن انجام می گیرد كه یگان موشكی ارتش و كمیته های مردمی یمن، موشك بالستیك «بركان 2» را به سمت فرودگاه بین المللی «ملك خالد» ریاض پایتخت عربستان شلیك كرد.
شبس**9363*1488 *مترجم: محمد تدو*انتشاردهنده: بهمن بامداد**