مهاباد- ايرنا- مدير آموزش و پرورش مهاباد گفت: يكهزار و 560 دانش آموز دختر و پسر در مدت 6 روز به مناطق عملياتي اعزام مي شوند كه در مرحله اول امروز /دوشنبه/ كاروان دختران دانش آموز عازم اين مناطق شدند.

كامبيز شاوله روز دوشنبه در حاشيه اعزام كاروان هاي راهيان نور در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: در اولين مرحله اعزام كاروان هاي راهيان نور، 360 نفر از دانش آموزان دختر مهاباد به مناطق عملياتي شهيد اميني و خالق حيدري گوگ تپه اعزام شدند.
وي با اشاره به نقش تاثير گذار رزمندگان و شهدا در امنيت و پيشرفت جامعه افزود: هدف از اين برنامه ها آشنايي و ايجاد پيوند بين دانش آموزان و نسل دوران دفاع مقدس است.
يكي از دانش آموزان در مراسم بدرقه راهيان نور نيز به خبرنگار ايرنا گفت: ديدن مناطق جنگي و آشنايي با فداكاري هاي دوران مقدس باعث ترويج فرهنگ ايثار و تبيين از خود گذشتگي رزمندگان اسلام به نسل جوان مي شود.
شادي اسماعيلي گفت: دوران دفاع مقدس بزرگترين افتخار ملت ايران در مقابله با دشمنان انقلاب است.
از ديگر دانش آموزان اعزامي به مناطق جنگي هم با ابراز خوشحالي از حضور در اين كاروان ها اظهار كرد: ديدن مناطق جنگي مانند يك كلاس درس است.
مينا كريمي اضافه كرد: بازديد از مناطق عملياتي روحيه شهادت طلبي و مقابله با تهاجم فرهنگي بيگانگان را در بين نسل هاي جوان جامعه زنده نگه مي دارد.
شهرستان مهاباد جزو مناطق جنگي شمال غرب كشور در دوران دفاع مقدس است.
مهاباد با 237 هزار نفر جمعيت در جنوب آذربايجان غربي قرار دارد و تا كنون 764 شهيد والا مقام تقديم انقلاب كرده است.
3093/2093 ** خبر: پيمان پاكزاد ** انتشار: صابر چهرقاني