پكن- ایرنا- رییس جمهوری آمریكا از خرید تجهیزات نظامی آمریكا از سوی كره جنوبی استقبال كرد و گفت: خرید تجهیزات نظامی آمریكا از سوی سئول، كسری تجاری ایالات متحده با كره جنوبی را كاهش می دهد.

به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ روز سه شنبه در نشست دو جانبه با 'مون جائه این' رئیس جمهوری كره جنوبی خطاب به وی افزود: نمایندگانم به من گفتند كه میزان تجهیزات و چیزهایی كه از ایالات متحده سفارش می دهید، به میزان قابل ملاحظه ای افزایش خواهد یافت و این یعنی كاهش كسری تجاری میان دو طرف، امری كه برای مردم ما بسیار مهم است.
او گفت: ما با كشورهای مختلفی كسری تجاری داریم، ولی تلاش می كنیم كه این عدم توازن تجاری را بر طرف سازیم، بنابراین از شما ( طرف كره ای) به واسطه خرید تجهیزات نظامی آمریكایی بسیار قدردانی می كنیم.
' مون جائه این' رییس جمهوری كره جنوبی نیز در این نشست ابراز امیدواری كرد كه سفر ترامپ به حل و فصل منازعه هسته ای كره شمالی منجر شود.
او گفت: آرزو می كنم در طول سفر شما به كره جنوبی، به مردم ما اطمینان بدهید كه مساله كره شمالی را با مسالت حل خواهید كرد و در عین این كه پیامی قوی و بازدارنده به كره شمالی ارسال كنید.
ترامپ نخستین رییس جمهور آمریكا می باشد كه در 25 سال گذشته به كره جنوبی سفر كرده است.
نشست دو جانبه ترامپ - مون، سومین نشست دو جانبه آنها از روی كار آمدن ترامپ است، آنها پیش از این دو بار در نیویورك و واشنگتن با یكدیگر ملاقات كرده بودند.
ناظران بین الملل تلاش ترامپ برای افزایش فروش سلاح آمریكایی به برخی كشورها به ویژه كشورهای جنوب شرق آسیا را در راستای ترغیب سران این كشورها به توسعه خشونت ارزیابی كرده و معتقدند كه این لحن گفتار رییس جمهوری آمریكا نوعی دلالی رسمی دولت این كشور در راستای توسعه جنگ افروزی و خشونت می باشد.
ترامپ بعد از یك سفر سه روزه به ژاپن، ظهر امروز به وقت سئول، وارد كره جنوبی شد او قرار است فردا نیز در پارلمان سخنرانی كند.
رئیس جمهوری آمریكا در بدو ورود به كره جنوبی، به 'كمپ هامپفری' (Camp Humphreys) در 70 كیلومتری سئول رفت و با مقامات نظامی آمریكایی دیدار كرد.
ترامپ روز چهارشنبه هم به چین می رود و با 'شی جین پینگ' رییس جمهوری این كشور ملاقات خواهد كرد.
او روز دهم نوامبر جهت شركت در اجلاس سران انجمن همكاری های اقتصادی آسیا - اقیانوس آرام، (آ.سه.آن) به ویتنام خواهد رفت.
این سفر كه طولانی ترین سفر یك رئیس جمهوری آمریكا به این منطقه بعد از جورج بوش پدر محسوب می شود، در حالی انجام شد كه منطقه شرق آسیا به سبب تهدیدها و حملات لفظی ترامپ و كره شمالی علیه یكدیگر در ماه های گذشته نگرانی بسیاری را در بین شهروندان كشورهای این منطقه از یك درگیری اتمی ایجاد كرده است.
از سوی دیگر نامشخص بودن سیاست های ترامپ در قبال تعهدات بین المللی و منطقه ای آمریكا و همچنین پیمان های بین المللی، كشورهای این منطقه را در قبال سیاست های آمریكا در این منطقه و پایبندی به آن ها با تردیدهای مواجه كرده است.
آساق**1904**1144
* انتشار دهنده: علیرضا جباری