قشم - ایرنا - استاندارهرمزگان گفت: در كارخانه فرآورش نفت و گاز جزیره هنگام 10 هزار بشكه نفت خالص در روز جهت استفاده در پالایشگاه بندرعباس تولید می شود كه ظرفیت مناسبی است.

به گزارش ایرنا، فریدون همتی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید ازاین واحد های صنعتی شركت نفت و گاز گورزین و شركت تولید آب و برق مدیریت پروژه‌های نیروگاهی ایران (مپنا) با اشاره به وجود 2 میلیون متر مكعبی گاز در این منطقه افزود: با ایجاد پالایشگاه شیرین سازی گاز تا اخر آذرماه امسال نیازهای جزیره قشم تأمین و مازاد آن نیز در خارج از جزیره به كار گرفته می شود.
استاندار هرمزگان گفت: مجموعه مپنا نیز از دیگر توانمندی های این شهرستان است كه به طور همزمان 50 مگاوات برق و 18 هزار متر مكعب آب شیرین تولید می كند و روزانه یكهزار مترمكعب آب برای مصرف روزانه روستاها و 500 متر مكعب آب برای كارخانه گاز گورزین توزیع می شود.
همتی ادامه داد : امید است با برنامه ریزی و توسعه این كارخانه بستر مناسب جهت بسته بندی سازی و صادرات آب شیرین و تأمین آب مورد نیاز برای فعالیت های كشاورزی ایجاد شود.
وی تصریح كرد: باید با امید به آینده و حل مشكلات موجود بستر سرمایه گذاری بیشتر در این جزیره فراهم شود تا تولید و اشتغال كشور ارتقا پیدا كند وصادرات نیز رشد قابل قبولی داشته باشد.
شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هرمز، هنگام و لارك با حدود 150 هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان واقع است.
7500/ 6048
خبرنگار:حسین آزادمنجیری ** انتشار : خلیل تنیده