تهران- ايرنا- مديرعامل موزه انقلاب اسلامي و دفاع مقدس گفت: چند كارگروه علمي براي مفهوم سازي و بازمهندسي موزه انقلاب اسلامي و دفاع مقدس، تشكيل شده است تا مباني لازم تبيين شود.

علي اصغر جعفري روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: از هنرمندان شاخص كشور دعوت كرديم تا مباني و مفاهيم لازم را در قالب نمادهاي هنري، متجلي كنند.
وي خاطرنشان كرد: موزه انقلاب اسلامي و دفاع مقدس به گواه شاهداني كه از كشورهاي ديگر از آن بازديد مي كنند و شخصيت هاي نظامي، فرهنگي و هنري خارجي، از جمله موزه هاي زيبا و جذاب منطقه است.
جعفري ادامه داد: در اين موزه با بهره گيري از هنر ايراني و آميخته شدن با تكنولوژي روز، ظرفيتي بزرگ براي جذب مخاطب انجام گرفته كه در منطقه كم نظير است.
مديرعامل موزه انقلاب اسلامي و دفاع مقدس در پاسخ به اين سئوال مبني بر اينكه آيا اين موزه توانسته انقلاب و دفاع مقدس را تبيين كند، گفت: به رغم تلاش هاي 6 ساله اي كه انجام شده، نتوانستيم مباني و معارف انقلاب اسلامي و حماسه هايي راكه در دوران دفاع مقدس خلق شده است، به طور دقيق و شايسته با بهره گيري از نمادهاي مناسب به نسل جوان معرفي كنيم.
جعفري افزود: البته زحمت زيادي كشيده شده اما در مقابل عظمت دو نقطه عطف تاريخ ايران يعني انقلاب اسلامي و حماسه دفاع مقدس، بايد كار زيادتري انجام دهيم.
وي اضافه كرد: با بخش زيادي از هنرمندان و نخبگان حوزه هاي مختلف براي بازمهندسي موزه انقلاب اسلامي و دفاع مقدس گفت و گو كرديم تا مباني و مفاهيم را در قالب نمادهاي هنري، متجلي كنند و بتوانيم آنها را عرضه كنيم.
مديرعامل موزه انقلاب اسلامي و دفاع مقدس اظهار داشت: استقبال از موزه در مجموع خوب است اما كافي نيست.
جعفري گفت: براي موزه انقلاب اسلامي و دفاع مقدس، زحمت زيادي كشيده شده است اما بسياري از مردم از آن اطلاع ندارند به آن دليل كه ما اطلاع رساني دقيقي انجام نداديم، حتي بسياري از نخبگان، فرهيختگان و اصحاب رسانه از ظرفيت هاي موزه انقلاب اسلامي و دفاع مقدس بي اطلاع هستند.
وي خاطرنشان كرد: براي اطلاع رساني بيشتر در مورد اين موزه براي اولين بار تور عكاسان حرفه اي در موزه انقلاب اسلامي و دفاع مقدس را برگزار كرديم .
جعفري از اصحاب رسانه، صاحبنظران، هنرمندان و فرهيختگان دعوت كرد از مجموعه موزه انقلاب اسلامي و دفاع مقدس بازديد داشته باشند تا به معرفي هرچه بيشتر آن كمك كنند.
مديرعامل موزه انقلاب اسلامي و دفاع مقدس گفت: مجموعه موزه انقلاب اسلامي و دفاع مقدس شامل بخش ميداني متشكل از نمادهاي تجهيزات نظامي و موشك هاي ساخت ايران و هواپيماهاي ساقط شده عراق است.
جعفري يادآور شد: روزانه بين 300 تا 400 نفر از دانشجويان، دانش آموزان، اساتيد و ديگر اقشار عمومي از موزه انقلاب اسلامي و دفاع مقدس بازديد مي كنند و اميدواريم تا پايان سال، اين عدد را به هزار نفر در روز برسانيم.
اجتمام*9185**1834
خبرنگار: سادات حسيني خواه ** انتشار: ناهيد شفيعي
*آگاهي از آخرين اخبار اجتماعي و حوادث ايران و جهان در كانال تلگرام گروه اجتماعي ايرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej