آبادان- ايرنا - معاون امنيتي و انتظامي وزير كشور و رئيس ستاد مركزي اربعين حسيني گفت: تا ظهر امروز شنبه يك ميليون و 800 هزار زائر اربعين به كشور بازگشتند.

حسين ذوالفقاري شنبه در حاشيه بازديد وزير كشور از مرز شلمچه به خبرنگار ايرنا گفت: از ابتداي ماه صفر تا روز اربعين 2 ميليون و 300 هزار زائر با احتساب زائران افغاني مقيم ايران به عراق عزيمت كردند كه بيشتر اين زائران در 2 روز گذشته به كشور بازگشتند و پيش بيني مي شود تا غروب فردا اغلب زائران ياد شده به كشور بازگردند.
وي اظهار كرد: پيش بيني مي شود تعدادي از زائران تا آخر ماه صفر در عراق باشند و سپس به كشور بازگردند.
ذوالفقاري گفت:خوشبختانه تا اين لحظه زائران اربعين حسيني در امنيت كامل بوده و از نظر خدمات رساني به لحاظ حمل و نقل، اسكان، تغذيه و بهداشت و درمان نسبت به سال گذشته خدماتي كاملا متفاوت دريافت كردند.
معاون امنيتي و انتظامي وزير كشور گفت:كاملا از ستاد اربعين استان خوزستان و استاندار خوزستان و فرماندار 2 شهرستان خرمشهر و دشت آزادگان رضايت داريم و به از مردم غيور و ولايتمدار اين استان هم به خاطر ارائه خدمات به زائران قدرداني مي كنيم.
عبدالرضا رحماني فضلي وزير كشور به منظور بررسي آخرين وضعيت ورود زائران اربعين حسيني بعدازظهر شنبه وارد فرودگاه بين المللي آيت الله جمي آبادان شد.
استان خوزستان داراي 2 پايانه مرزي در چذابه و شلمچه است كه امسال بيش از يك ميليون زائر براي شركت در مراسم اربعين حسيني از طريق اين دو پايانه عازم عراق شدند.
3015/6064
خبرنگار:عدنان جواهري **انتشار: محسن بهاروند