اراك - ایرنا - رئیس اداره تشخیص و درمان اداره كل دامپزشكی استان مركزی گفت: برای نخستین بار سه هزار و 300 لیتر داروهای دام و طیور در سال جاری از این استان به خارج از كشور صادر شد.

سید كمال سجادی روز یكشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این داروها شامل انواع آنتی بیوتیك ها در قالب یك محموله به كشورهای شمالی ایران صادر شده است.
وی ادامه داد: 2 هزار و 795 تن خوراك و مكمل طیور نیز امسال در قالب 13 محموله به خارج از كشور صادر شده است.
رئیس اداره تشخیص و درمان اداره كل دامپزشكی استان مركزی بیان كرد: صادرات خوراك و مكمل طیور از استان مركزی در سال گذشته یك هزار و 667 تن بود كه در سال جاری 67 درصد افزایش یافته است.
سجادی خاطر نشان كرد: این محصولات از 25 واحد تولید خوراك دام و طیور و پنج واحد تولید كنسانتره استان با نظارت اداره كل دامپزشكی به خارج كشور صادر شده است.
سجادی گفت: واحدهای تولیدی خوراك دام و طیور استان در زمینه تولید غذای آماده دام ها و شركت های تولید كنسانتره درزمینه مواد معدنی و ویتامین های مورد نیاز واحدهای پرورش دامداری ها و مرغداری ها فعالیت دارند.
هم اكنون 18 شركت تولید دارو و مكمل دام و طیور، هشت شركت پخش دارو، 38 داروخانه، پنج آزمایشگاه داروخانه، 25 بخش مایه كوبی و 44 مركز درمانی پروانه دار دامپزشكی در استان مركزی فعالیت می كنند.
انواع آنتی بیوتیك های مایع و جامد، مكمل های غذایی و تك ویتامینه، مواد اولیه مورد نیاز مرغداری ها شامل دی كلسیم فسفات و كربنات كلسیم و انواع مواد ضد عفونی كننده و سموم كشاورزی و دامداری در استان مركزی تولید می شود.
استان مركزی با 12 شهرستان، و یك هزار و 539 روستا، دارای 622 واحد مرغداری صنعتی، 491 واحد گاوداری صنعتی و 191 واحد كارگاه پرورش آبزیان است.
1955/6013/خبرنگار:مهدی عظیمی**انتشاردهنده:مژگان حیدری