اهواز - ايرنا - مدير كل مديريت بحران استانداري خوزستان گفت: پنج خانوار از اهالي منطقه منبع آب اهواز كه چندي پيش ريزش كوه در آن دو كشته داد، روز يكشنبه در شهر جديد رامين مستقر شدند.

كيامرث حاجي زاده عصر يكشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: مقدمات سكونت پنج خانوار ديگر نيز به طور كامل فراهم شده و آنها نيز به زودي به اين منطقه نقل مكان مي كنند.
وي افزود: 30 خانوار در اولويت جابجايي از منبع آب به شهر رامين هستند و روند جابجايي تدريجي آنها در دست اقدام است.
مدير كل مديريت بحران خوزستان با اشاره به امكانات فراهم شده در اين شهر جديد براي ساكنان اظهار كرد: مدرسه راه اندازي شده و امكاناتي همچون سرويس رفت و آمد، نانوايي، آب و برق و ... نيز به طور كامل در اين شهر جديد براي آنها تدارك ديده شده است.
وي تاكيد كرد: نيروي انتظامي نيز براي تامين امنيت منطقه به زودي در محل مستقر مي شود.
حاجي زاده تاكيد كرد: همچنين سرپرستهاي 2 خانواري كه در حادثه ريزش كوه خانه هاي خود را از دست دادند نيز مشغول به كار شدند.
وي بيان كرد: پس از سكونت ديگر خانوارها در اين منطقه جمعيت بيشتر مي شود كه به تبع آن امكانات ديگر نيز فراهم مي شود و خود به خود موجب ايجاد اشتغال و رونق دراين منطقه خواهد شد.
30مهرماه سال جاري صخره اي بر روي منازل مسكوني ساخته شده در منطقه منبع آب اهواز سقوط كرد كه موجب تخريب كامل 2 واحد مسكوني و آسيب رسيدن به يك واحد ديگر شد در اين حادثه 2 كودك چهار و پنج ساله جان باختند و چهار نفر زنده از زير آوار خارج شدند.
6 آبان نيز در پي حادثه انفجار گاز شهري در منطقه كوي رمضان اهواز چهار نفر جان خود را از دست دادند و پنج نفر ديگر مصدوم شدند.
مسوولان شهري اهواز و كارشناسان اين منطقه را به علت بافت زمين ، براي سكونت غير ايمن مي دانند و بر لزوم تخليه منطقه از ساكنان فعلي آن تاكيد دارند.
/6002/7164
خبرنگار: عاطفه جوادي**انتشار: كبري آقازري