سنندج - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر كردستان گفت: یك فروند بالگرد و چهار دستگاه آمبولانس جمعیت هلال احمر این استان با تجهیزات كامل به مناطق زلزله كرمانشاه اعزام شدند.

حسن خدابنده لو روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: بالگرد این جمعیت ساعتی پیش و چهار دستگاه آمبولانس به همراه 100 امدادگر در قالب هشت تیم نیز شب گذشته به مناطق زلزه زده كرمانشاه اعزام شدند.
وی افزود: این هشت تیم شامل تیم های آواربرداری، اسكان اضطراری، آنست (سگ های جستجوگر)، تغذیه اضطراری، بهداشت و درمان، واكنش سریع و تیم های امدادی و عملیاتی هستند.
خدابنده لو یادآور شد: این هشت تیم علاوه بر تجهیزات مورد نیاز، مقادیر زیادی جیره خشك و غذایی، پتو، چادر و مایحتاج اولیه برای كمك به مردم این منطقه به همراه دارند.
دانشگاه علوم پزشكی استان كردستان نیز برای كمك به حادثه دیدگان استان كرمانشاه، یك دستگاه اتوبوس آمبولانس و 9 دستگاه آمبولانس مركز فوریت های پزشكی استان را به همراه پرسنل و كادر درمانی مورد نیاز به مناطق زلزله زده استان كرمانشاه اعزام كرده است.
به گزارش ایرنا از مركز لرزه نگاری كشوری، زمین لرزه ای به بزرگی 7 و 3 دهم ریشتر در ساعت 21 و 48 دقیقه و 16 ثانیه شامگاه یكشنبه استان های غربی كشورمان را لرزاند.
مركز وقوع این زمین لرزه استان كرمانشاه حوالی ازگله در طول جغرافیایی 45.9، عرض جغرافیایی 34.84 و عمق 11 كیلومتری زمین بوده است.
این زمین لرزه در پنج كیلومتری ازگله، 25 كیلومتری تازه آباد، 37 كیلومتری باینگان، 112 كیلومتری سنندج و 122 كیلومتری كرمانشاه روی داده است.
این زمین لرزه در بیشتر شهرهای استان كردستان نیز با شدت احساس شد، مردم در شهرهای مختلف این استان از جمله سنندج، قروه، بانه، كامیاران، دیواندره، بیجار و مریوان از خانه های خود خارج شده و شب را در پارك ها و فضاهای باز گذراندند.
جمعیت هلال احمر استان كردستان دارای 10 پایگاه امداد جاده ای و چهار هزار داوطلب فعال و بیش از 40 هزار داوطلب آموزش دیده و آماده همكاری در شرایط سخت و بحرانی است.
خبرنگار: عبدالله رحمانی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
3020/9102