قزوین-ایرنا-مدیركل بنیاد مسكن انقلاب اسلامی قزوین گفت: 2 دستگاه ماشین آلات سنگین این نهاد به منظور كمك به آوار برداری مناطق زلزله زده، صبح امروز دوشنبه عازم مناطق غرب كشور شدند.

محمد همتیان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا یادآور شد: با توجه به ابعاد گسترده زلزله شب گذشته در مناطق غربی كشور، بنیاد مسكن استان بلافاصله آمادگی خود را برای اعزام نیرو و انتقال ماشین آلات سنگین جهت كمك به آواربرداری ها اعلام كرد.
وی ادامه داد: به همین منظور در نخستین ساعات بامداد امروز یك دستگاه بیل زنجیره ای جهت بازگشایی معابر و جا به جایی آوار به همراه یك دستگاه لودر به مناطق آسیب دیده از زلزله غرب كشور ارسال شد.
این مسئول با اشاره به اینكه استان قزوین آمادگی خود را به عنوان ستاد معین مناطق زلزله زده نیز اعلام كرده است، افزود: در این رابطه منتظر دستور از مركز هستیم و به محض اعلام نیاز، تیم های خود را در منطقه استقرار خواهیم كرد.
به گفته همتیان در حال حاضر بیناد مسكن انقلاب اسلامی قزوین آمادگی ارسال 15 دستگاه كامیون جهت حمل آوار و 2 دستگاه لودر به مناطق زلزله زده را دارد.
زمین لرزه ای به بزرگی هفت و3 دهم ریشتر در ساعت 21 و 48 دقیقه و 16 ثانیه شامگاه دیشب (یكشنبه) استان های غربی كشورمان را لرزاند.
مركز وقوع این زمین لرزه استان كرمانشاه حوالی ازگله در طول جغرافیایی 45.9، عرض جغرافیایی 34.84 و عمق 11 كیلومتری زمین بوده است.
این زمین لرزه در پنج كیلومتری ازگله، 25 كیلومتری تازه آباد، 37 كیلومتری باینگان، 112 كیلومتری سنندج و 122 كیلومتری كرمانشاه روی داده است.
8054*3013
خبرنگار: رضا اسدی**انتشار دهنده: رضا اولادی