تهران - ایرنا - سومین روز یازدهمین نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال هر چند تحت تاثیر زلزله شب گذشته بخشهایی از كشور قرار داشت اما از همان اوایل صبح با حضور گروههای دانش آموزی چهره متفاوت تری از دو روز گذشته برپایی این رویداد به خود گرفت.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا، سومین روز نمایشگاه یازدهم امروز شاهد حضور گروههای مختلف دانش آموزی از تعدادی از مدارس پایتخت بود كه با حضور در غرفه های مختلف با اشتیاق فراوان سرگرم كسب اطلاعات از آخرین یافته ها و دستاوردهای علمی و پژوهشی بودند.
دانش آموزان در این بازدید با تولید كنندگان محصولات فضای مجازی شامل نرم افزارها و فیلم های آموزشی آشنا شدند و ضمن طرح سئوالات خود و توضیحات دست اندكاران غرفه ها، با مباحثات ارزنده ای از كاركردهای فضای آموزشی و همچنین فرصت ها و تهدیدهای آن آشنا شدند.
این گروه های دانش آموزی همچنین در این مباحثات به سواد رسانه ای خود افزودند تا بیش از پیش با فرصت ها و تهدیدهای این رسانه ها آشنا شوند.
برگزاری كارگاههای تخصصی و استارتاپ ها از فعالیت های دیگر سومین روز برپایی این رویداد رسانه ای بود كه مثل روزگذشته بااستقبال بازدیدكنندگان روبرو شده است.
بازدیدكنندگان در كارگاههای تخصصی، با سواد رسانه ای آشنا شده درحالی كه در استارتاپ ها كه با حضور جوانان مشتاق برگزار می شود، اشكال مختلفی از كارآفرینی در جامعه به شركت كنندگان معرفی می شود.
با توجه به رویكرد یازدهمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال كه ایجاد فضای سالم، ایمن و مفید است، تاكید كارگاه های تخصصی بیشتر در این زمینه است و كارشناسان در این كارگاه ها به ارائه مباحثات ارزنده ای درباره محتوای سالم، مفید و امن می پردازند.
در این خصوص وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اجرای طرح شامد یا شناسه دار كردن محتوا در فضای مجازی،در صدد افزایش سواد مجازی افراد و تعیین رژیم مصرف رسانه ای است.
حدود 40 غرفه در بخش خانواده و سبك زندگی دیجیتال موضوع سواد رسانه ای و آموزش آن را با برگزاری نشست و ارائه كتاب ها دنبال می كنند.
هر شهروند یك تولید كننده محتوا كه با اجرای طرح فرهنگ یار دنبال می شود درصدد است همه مردم خود تولید كننده محتوای فضاهای مجازی باشند اگر این طرح توسعه یابد و مورد حمایت قرار گیرد می تواند تحولی در زمینه محتوای فضای مجازی ایجاد كند.
حضور بیش از 500 موسسه و شركت فعال در حوزه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال و همچنین بیش از 110 استارتاپ نشانگر اقبال به این دوره از نمایشگاه است.
اهداف مهم این نمایشگاه آشنایی و رشد و رونق كسب و كار دیجیتال و فضای مجازی و حضور در بازارهای جهانی برای صادرات كالاهای فرهنگی دیجیتال است.
300 غرفه در یازدهمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال با ارائه آخرین دستاوردها در زمینه نرم افزارهای دیجیتال آموزشی، رسانه های دیجیتال، شبكه های اجتماعی و ...میزبان علاقه مندان است.
در این نمایشگاه رسانه های دیجیتال به بخش های مختلفی شامل كتب تخصصی دانشگاهی، رسانه های همراه هوشمند، نشر دیجیتال، شبكه های اجتماعی، كسب و كارهای نو، خانواده و سبك دیجیتال، دانش دیجیتال، پایگاه های اینترنتی، بازی های رایانه ای و شبكه ملی فرهنگ تقسیم شده و آخرین دستاوردهای خود را طی یك هفته به علاقمندان ارائه می دهند.
یازدهمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال كه از شنبه 20 آبان آغاز شده است تا 26 آبان در محل مصلای نمازجمعه تهران ادامه دارد.
گزارشگر: علی حبیبی **1569