قزوين-ايرنا-مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي قزوين گفت: امسال در استان يك انقلاب صنعتي شكل گرفته و شاهد ورود بي سابقه سرمايه گذاران به قزوين هستيم.

حميدرضا خانپور روز چهارشنبه در حاشيه بازديد از چند واحد توليدي در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: در هشت ماهه امسال حدود 80 سرمايه گذار جديد كوچك و متوسط را در شهرك هاي صنعتي جذب كرده ايم و تا پايان سال بيش از 100 سرمايه گذار در سطح شهرك هاي صنعتي استان سرمايه گذاري خواهند كرد.
وي افزود: نسبت به سال گذشته مي توان گفت 300 درصد افزايش سرمايه گذاري خارجي در شهرك هاي صنعتي استان داشته ايم كه توسط سرمايه گذاراني از كشورهاي هاي عراق،تركيه و چين صورت گرفته و با شركت هاي ايكاپ،ايران خودرو و رنو فرانسه در حال مذاكره براي جذب سرمايه گذاري هستيم.
اين مسئول ادامه داد: عمليات اجرايي شركت هاي بيگل لجستيك و اي جي تي در شهرك صنعتي كاسپين آغاز شده است و در دي ماه سال جاري شركت بل روزانه فرانسه در زمينه توليد انواع پنير در قزوين آغاز به كار مي كند.
وي افزود: شركت هنكل آلمان نيز طرح توسعه 100 ميليون يورويي را در شهرك صنعتي ليا در دستور كار دارد كه همه اين موارد نشان دهنده تحول صنعت قزوين پس از برجام است.
خانپور با بيان اينكه اكنون استان قزوين به عنوان يك استان صنعتي نه تنها در كشور بلكه در سطح منطقه مطرح است، اضافه كرد: وجود زيرساخت هاي مناسب و ظرفيت هاي اقتصادي و نيروي انساني مناسب و شكل گيري فرهنگ كار و فرهنگ مهارت آموزي استان را براي هر نوع سرمايه گذاري آماده كرده است.
وي افزود:توليد در استان قزوين خود را نشان داده است و تمامي كساني كه در قزوين سرمايه گذاري كرده اند از حضور خود و سرمايه گذاري در استان رضايت نسبي دارند .
خانپور در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به بازديدهاي استاندار از صنايع گفت: استاندار قزوين قبول كرده اند كه يك روز در هفته براي حمايت از توليد و صنعت و آشنايي با مسائل و مشكلات واحدهاي توليدي،صنعتي،خدماتي و كشاورزي به صنايع سركشي كنند و به صورت چهره به چهره فعالان كار و توليد ارتباط و تعامل داشته باشند.
وي افزود:در گام نخست استاندار قزوين از شهرك صنعتي ليا در 18 كيلومتري شهر قزوين بازديد كرد و امروز نيز از شهر صنعتي البرز و 2 واحد صنعتي بزرگ خارج از شهرك ها سركشي نمود.
استان قزوين سه هزار و 600 واحد توليدي و 15 شهرك و ناحيه صنعتي و يك شهر صنعتي دارد.
6101*3013
خبرنگار: هادي درزي رامندي**انتشار دهنده: رضا اولادي