همدان - ایرنا - رئیس اداره حفاظت محیط زیست ملایر گفت: شكارچیان متخلف با طعمه قرار دادن سهره قصد شكار پرندگان زیبا و خوش صدا را داشتند كه شناسایی و وسایل جرم آنها توقیف شد.

مجید شعبانلو روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار كرد: یكی از روش های سنتی برای صید پرندگان ، طعمه قرار دادن یك پرنده هم نوع است.
وی توضیح داد: پرنده ای كه طعمه قرار گرفته شروع به سر دادن آواز می كند و دیگر پرنده ها برای پاسخ به هم نوع خود كنار وی می نشینند و با هم نغمه سرایی می كنند.
وی ادامه داد: این پرندگان ناآگاه از عاقبتی كه در انتظارشان است بر این باورند كه در كنار گونه هم نوع خود فرو می آیند ولی در اصل در دام شكارچی متخلف قرار می گیرند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست ملایر بیان كرد: شكارچیان با چند هدف اقدام به صید و زنده گیری پرنده خوش صدای 'سهره' می كنند.
شعبانلو افزود: از جفت گیری سهره با قناری پرنده ای زیبا متولد می شود كه بسیار خوش آوازتر از این 2 پرنده بوده و مشتری زیادی دارد.
به گزارش ایرنا وی اضافه كرد: برخی شكارچیان جوجه سهره را از ابتدای در كنار قناری قرار داده تا نغمه سرایی را از این پرنده یاد بگیرد.
وی گفت: كارشناسان حفاظت محیط زیست شهرستان ملایر هنگام گشت زنی متوجه توری پهن شده برای شكار سهره می شوند كه اقدام به جمع آوری تورها به همراه قلاب های ماهیگیری متخلفان قبل از صید پرنده و ماهی می كنند.
سال گذشته 130 پرونده تخلف زیست محیطی در دستگاه قضایی استان مطرح شد كه 80 درصد این پرونده ها منتهی به نتیجه شده است.
80 پرونده تخلف در محیط طبیعی شامل شكار غیرمجاز و تعدی به محیط زیست و 50 پرونده در دیگر بخش ها تشكیل شده است.
7526/2087
خبرنگار: علیرضا جهانگیری** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا