تهران- ایرنا- رئیس سازمان بهزیستی كشور گفت: مقرر شده تا مستمری 118 معلول جدید شناسایی شده و 800 معلول پشت نوبتی مناطق زلزله زده تا پایان سال به صورت دو برابر پرداخت شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، انوشیروان محسنی بندپی در نشست خبری درباره گزارش اقدامات سازمان بهزیستی كشور در مناطق زلزله زده افزود: اغلب معلولان شناسایی شده جدید در مناطق زلزله زده كرمانشاه، دچار قطع عضو شده اند.
وی ادامه داد: تاكنون 14 میلیارد و 500 هزار تومان كمك غیرنقدی و 450 میلیون تومان كمك نقدی از حوزه مشاركت‌های مردمی برای كمك‌رسانی به مناطق‌ زلزله‌زده كرمانشاه هزینه شده است.
رئیس سازمان بهزیستی كشور گفت: همچنین 20 گروه پنج نفره مداخلات حمایت های اجتماعی و روانی موسوم به محب در مناطق زلزله زده مستقر شده اند و تا پایان سال در منطقه حضور خواهند داشت.
محسنی بندپی اضافه كرد: تیم مشاوره های بهزیستی تاكنون دو هزار و 360 نفر ساعت، خدمات ارائه داده اند.
وی خاطرنشان كرد: كمك های نقدی بیشتر لازم داریم چراكه مددجویان بهزیستی در مناطق زلزله زده حتی تتمه حساب بانكی هم ندارند و علاوه برآن برای تجهیز مراكز حمایت اجتماعی و روانی و توانبخشی در مناطق زلزله زده به اعتبار نیاز دارد.
محسنی بندپی، اقلام مورد نیاز زلزله زدگان را نیز كانكس، والور نفتی و نایلون برای جلوگیری از نفوذ آب به مناطق مورد اسكان زلزله زده، عنوان كرد.
رئیس سازمان بهزیستی كشور گفت: اقدامات بهزیستی در مناطق زلزله زده با اولویت شهرستان سرپل ذهاب انجام شد و شناسایی افراد معلول و ضایعه نخاعی همچنان ادامه دارد؛ تاكنون 20 نفر دچار ضایعه نخاعی در مناطق زلزله زده ، شناسایی شده اند.
محسنی بندپی افزود: 62 خودروی شاسی بلند برای گذر از مناطق صعب العبور نیز از استان البرز به مناطق زلزله زده ، اعزام شده است.
وی در مورد اسكان همراهان آسیب دیدگان مناطق زلزله زده بستری در بیمارستان های تهران و كرج، نیز گفت: 20 نفر از همراهان در استان البرز اسكان داده شدند و به 38 نفر نیز بعد از ترخیص از بیمارستان ، لوازمی مانند چادر و پتو و مواد غذایی و بهداشتی جهت برگشت ، اعطا شد.
رئیس سازمان بهزیستی كشور اظهار داشت: 9 كانكس برای راه اندازی مهدكودك در مناطق زلزله زده اختصاص داده شده است و اداره بهزیستی سرپل ذهاب نیز از چهارشنبه هفته گذشته ، فعالیت خود را مجددا از سرگرفته است.
محسنی بندپی اضافه كرد: 39 خودروی اورژانس اجتماعی به همراه تیم مددكاری در مناطق زلزله زده ، حضوری فعال دارد.
وی آمار كشته شدگان مددجویان بهزیستی تا چهارشنبه هفته گذشته را 36 نفر اعلام كرد و گفت: خوشبختانه تاكنون كودكی در مناطق زلزله زده بدون سرپرست باقی نمانده است و اگر كودكی نیز بدون سرپرست پیدا شود ، اولویت اسكان او در مركز بهزیستی شهرستان خودش می باشد تا بستگان او بتوانند به این كودك ، سر بزنند.
وی ، استقرار و راه اندازی مراكز تخصصی بهزیستی و كیفی تر كردن خدمات تیم های حمایت های اجتماعی و روانشناسی را از اقدامات آینده بهزیستی در مناطق زلزله زده عنوان كرد و افزود: مقرر شده تا تمام خدماتی كه به خانواده های دارای دو معلول به بالا ارائه می شود به معلولان مناطق زلزله زده با همكاری بنیاد مسكن ، بنیاد مستضعفان و خیران نیز ارائه شود و وام 10 میلیون تومانی بلاعوض نیز برای جامعه هدف بهزیستی در مناطق زلزله زده در نظر گرفته شده است.
اجتمام*9185**1418
خبرنگار: سادات حسینی خواه ** ناشر: مریم برزآبادی

،