مسكو -ايرنا- يك فروند هواپيماي جاسوسي آمريكا براي چند ساعت در امتداد مرزهاي غربي روسيه (بر فراز درياي بالتيك) و نيز مناطق خشكي در استان كالينين گراد روسيه پرواز كرد.

به گزارش يكشنبه شب ايرنا،خبرگزاري روسي اينترفاكس امروز به نقل از منابع غربي نوشت: هواپيماي جاسوسي آمريكا از پايگاه هوايي ميلدن هول در انگليس به پرواز در آمد و با عبور از حريم هوايي لهستان و كشورهاي حوزه بالتيك در مجاورت استان كالينين گراد روسيه پرواز كرد.
بر اساس اين گزارش، در مجموع هواپيماي جاسوسي آمريكا6 ساعت پرواز كرد كه حدود 3ساعت آن در نزديكي مرزهاي روسيه در منطقه كالينين گراد بود.
همچنين شبكه دوم تلويزيون دولتي روسيه امروز اعلام كرد: در يك هفته اخير دست كم چهار مورد پرواز هواپيماهاي جاسوسي آمريكا در نزديكي مرزهاي روسيه در استان هاي كالينين گراد، پسكوف و لنينگراد گزارش شده است.
روسيه در ماههاي اخير چندين مورد هواپيماهاي جاسوسي آمريكا را در مناطق مجاور مرزهاي خود رهگيري كرده است.
آمريكا و پيمان آتلانتيك شمالي (ناتو) همزمان با افزايش فعاليت هاي نظامي در كشورهاي شرق اروپا، نزديك سواحل روسيه در درياي سياه و بالتيك به ويژه بر فراز استان برون مرزي كالينينگراد كه يكي از راهبردي ترين مناطق اين كشور از نظر نظامي است، پروازهاي تجسسي زيادي انجام مي دهند.
شبد**اروپام*391 **1010
انتشار:حسن معظمي