تهران- ایرنا- ژنرال « جوزف عون» فرمانده ارتش لبنان در آستانه هفتادوچهارمین سالگرد استقلال این كشور، حفظ آمادگی كامل نیروهای نظامی لبنان در مرزهای جنوبی با فلسطین اشغالی برای مقابله با تهدیدها و تجاوزهای دشمن صهیونیستی و ادامه عملیات پیش دستانه علیه باندها و شبكه های تروریستی را خواستار شد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری ملی لبنان، در این بیانیه كه امروز( سه شنبه) منتشر شد، خطاب به نیروهای نظامی لبنان آمده است: لبنان امروز با اوضاع سیاسی استثنایی روبه رو است و از شما می خواهم كاملا هشیار و بیدار بوده و با آگاهی تدابیری اتخاذ كنید كه ثبات و امنیت كشور را حفظ كند چرا كه این ثبات پایگاه محكمی برای به نتیجه رساندن راه حل های سیاسی ترسیم شده و پل عبور به سمت رهایی و نجات لبنان از نگرانی ها و تردیدها است.
در ادامه این بیانیه كه هر ساله فرمانده ارتش لبنان به مناسبت سالگرد استقلال این كشور صادر می كند، خطاب به نیروهای نظامی لبنان تاكید شده است: باید با دور اندیشی و قدرت برای مقابله با هرگونه اقدامی به منظورسوءاستفاده از شرایط پیش آمده با هدف برانگیختن فتنه ، تفرقه، آشوب و تعرض به وحدت ملی لبنان و امنیت داخلی ومنافع ملت لبنان، آماده باشیم.
بعد از جنگ جهانی اول و خروج عثمانی ها از لبنان و سایر مناطق عربی، فرانسه وارد لبنان شد و آن را به قیمومیت خود درآورد و كم كم قیمومیت به اشغال لبنان منجر شد.
سرانجام و با ایستادگی لبنانی ها ، در 22 ماه نوامبر 1943 دولت فرانسه مجبور شد استقلال لبنان را به رسمیت بشناسد و از آن سال تاكنون به همین مناسبت لبنانی ها این روز را به عنوان روز استقلال جشن می گیرند.
مردم لبنان فردا چهارشنبه، هفتاد و چهارمین سالگرد استقلال كشورشان از قیمومیت فرانسه را جشن می گیرند.
ژنرال جوزف عون از نیروهای نظامی لبنان خواسته است كه برای مقابله با عناصر نقض كننده قوانین لبنان و كسانی كه مرتكب جرایم سازمان یافته شده و شهروندان لبنانی را هدف حمله قرار می دهند، مسامحه و كوتاهی نكنند.
فرمانده ارتش لبنان از نیروهای نظامی این كشور خواسته است تا به عملیات پیش دستانه ضد باندها و شبكه های تروریستی و بازداشت همه عناصری كه در ریختن خون نظامیان و ملت لبنان دست داشته ، ادامه دهند و همه آنها به دستگاه قضائی برای مجازات عادلانه تحویل داده شوند.
ژنرال جوزف عون با اشاره به نیت های خصمانه دشمن صهیونیستی علیه سرزمین، ملت و ارتش لبنان از نیروهای نظامی این كشور خواسته است تا آمادگی كامل خود را در مرزهای جنوبی با فلسطین اشغالی برای رویاروئی با تهدیدها و تجاوزهای دشمن صهیونیستی حفظ كنند.
دربیانیه فرمانده ارتش لبنان آمده است كه نیروهای نظامی این كشور باید همواره هشیار و بیدار باشند و برای تامین ثبات لبنان و اجرای قطعنامه 1701 شورای امنیت با هماهنگی و همكاری نیروهای سازمان ملل متحد در جنوب لبنان اقدام كنند.
براساس قطعنامه 1701 شورای امنیت سازمان ملل متحد، نیروهای صلحبان سازمان ملل متحد موسوم به ' یونیفل' در مرزهای جنوبی لبنان با فلسطین اشغالی مستقر شده اند.
خاورم**9366** 1324
مترجم:صغری رحیمی// انتشار دهنده: فردین پازوكی