تهران - ايرنا - رييس كميته ملي المپيك در جلسه ستاد عالي بازي هاي المپيك و آسيايي كه امروز (سه شنبه) در وزارت ورزش و جوانان برگزار شد گفت:‌ كيفيت حرف اول را در اعزام ها مي زند هر چند در بخش بانوان سياست هاي حمايتي هم داريم.

به گزارش ايرنا از وزارت ورزش و جوانان، كيومرث هاشمي درحاشيه جلسه ستاد عالي بازي هاي المپيك و آسيايي گفت: اولويت نخست ما در اين جلسات كه دو هفته يكبار برگزار مي شود بررسي رشته هاي ورزشي است كه ابهاماتي در اعزام ورزشكاران آن به بازي هاي آسيايي 2018 جاكارتا وجود دارد تا پس از شنيدن توضيحات مربوط به هر رشته جمع بندي براي تصميم گيري درمورد اعزام و تعداد نفرات آنها انجام شود.
رييس كميته ملي المپيك افزود: در كنار موارد فوق درمورد رشته هايي كه اعزامشان به بازي هاي آسيايي قطعي شده جلسات هماهنگي آنها در كميته ملي المپيك در راستاي سياست هاي ستاد با حضور مديران وزارت ورزش و جوانان برگزار مي شود كه جلسات 11 رشته ورزشي تاكنون برگزار شده و بقيه رشته ها در دستور كار است.
هاشمي با تاكيد به تعامل بين كميته ملي المپيك، وزارت ورزش و فدراسيون ها، ادامه داد: دغدغه مسائل مالي فدراسيون ها امروز مطرح و جمع بندي در خصوص آن انجام شد. مبناي تخصيص اعتبار به رشته ها چه در وزارت ورزش و چه در كميته ملي المپيك بر اساس بازي هاي آسيايي جاكارتا، بازي هاي كسب سهميه المپيك نوجوانان در آرژانتين، و كسب سهميه المپيك 2020 توكيو است.
رييس كميته ملي المپيك گفت: از اواخر ماه آينده ثبت نام اوليه رشته ها در بازي هاي آسيايي 2018 با چندين برابر ظرفيت شروع مي شود و نمايندگان ما هم از محل بازي ها بازديد خواهند كرد. بازي ها در 3 محل برگزار مي شود كه يكي از آنها در 700 كيلومتري جاكارتا است و ما عملا بايد 3 كاروان را پوشش دهيم. از جهتي نگران ميزباني اندونزي هم هستيم كه به لحاظ زيرساختي و مديريتي قطعا نمي توانند مثل چين و كره جنوبي عمل كنند.
هاشمي درخصوص اعزام در رشته هايي كه براي نخستين بار وارد بازي هاي آسيايي شده اند گفت: در اين خصوص بر اساس سياست هاي ستاد و بحث هاي تخصصي فدراسيون ها عمل مي كنيم. با توجه به محدوديت ها، كيفيت حرف اول را در اعزام ها مي زند، هرچند در بخش بانوان سياست هاي حمايتي هم داريم.
رئيس كميته ملي المپيك تاكيد كرد: تمام فدراسيون ها در حال تلاش مضاعف براي نتيجه گيري در اين بازي ها هستند و اميدواريم با هدايت و نظارت مجموعه وزارت ورزش و جوانان و ستاد عالي بازي هاي آسيايي بهترين عملكرد را در جاكارتا داشته باشيم.
براي آگاهي از آخرين اخبار ورزشي ايران و جهان با كانال ايرنا در تلگرام irnavarzesh@ همراه شويد.
ورزشي** 1293** 1701
تنظيم :محمد طاهري* انتشار:حميد قديمي