ساري - ايرنا - استاندار مازندران گفت : علم و فناوري بايد در زندگي مردم اثربخش باشد و دانشگاهها بايد اين موضوع را در برنامه هاي خود بگنجانند.

به گزارش خبرنگار ايرنا ، محمد اسلامي روز چهارشنبه در آيين گشايش سومين كنفرانس انتقال حرارت و جرم ايران در دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل افزود : در شرايط فعلي يكي از ضروريات اين است كه علم و فناوري بتواند مشكلات مردم و جامعه را رفع كند و امروز دانشگاه بايد به دغدغه هاي مردم و مسئولان در اين زمينه با ارائه راه حل هاي منطقي توجه جدي داشته باشد.
وي ادامه داد : امروز همه ما بايد بدانيم كه با شعار مشكلي حل نخواهد شد ، بلكه با عملكرد مطلوب و مثبت است كه گره ها باز مي شود.
استاندار مازندران گفت : در سال هاي گذشته ميليون ها تن زباله در اين استان دفع شده است كه به دريا و آب هاي زيرزميني آسيب جدي وارد كرده است و امروز محيط زيست و آب و خاك مازندران بسيار آسيب ديده است و ما به دنبال آن هستيم تا با راه حل هاي ارزان قيمت و زود بازده اين مشكلات را رفع كنيم و امروز از دانشگاهها خواستار ارائه اين راه حل ها هستيم .
وي افزود : در گام اول فرمان تفكيك زباله از مبدا به تمام فرمانداران صادر شده است و بايد مازني ها از منزل خود زباله هاي خشك و تر را از هم جدا كنند كه با اين اقدام كمك بسيار ارزشمندي براي تخريب بيشتر محيط زيست استان انجام مي شود.
اسلامي گفت : دانشگاهها بايد به گونه اي نيروي انساني را تربيت كنند كه دانشجويان بعد از فارغ التحصيلي بيكار نمانند و دانش آموخته بيكار هيچ معنايي نخواهد داشت.
وي افزود : دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل كه يك برند ملي است و اساتيد اين دانشگاه از جمله دانشمندان برتر جهان انتخاب مي شوند بايد به كمك توسعه و پيشرفت استان مازندران و مسئولان بيايند.
رئيس دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل هم در اين مراسم گفت : به كارگيري دانش مهندسي مانع خسارت غمبار در كشور مي شود.
جواد واثقي اميري افزود : تجربه تاريخي نشان داده است هر كجا دانش مهندسي درست به كار گرفته شود خسارتي وارد نمي شود اما اگر اين امر رعايت نشود خسارت غمبار زلزله غرب كشور تكرار خواهد شد.
وي ادامه داد : دانش مهندسي تنها مختص به ساختمان نيست بلكه اين دانش مي تواند در زمينه هاي مختلف براي پيشرفت و توسعه كشور به كار گرفته شود.
واثقي اميري يكي از اهداف مهم برگزاري كنفرانس هاي علمي و مهندسي را كاربردي و نهادينه كردن آنها در جامعه برشمرد و گفت : اين كنفرانس ها بايد به گونه اي عمل شود كه نتايج آن به مردم بازگردد و در حل معضل بيكاري و توسعه استان نقش آفريني كند.
سومين كنفرانس انتقال حرارت و جرم ايران به همت دانشكده مهندسي مكانيك دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل با هدف ايجاد فضاي تبادل اطلاعات و نتايج تحقيقات بين مهندسان مكانيك، مهندسان شيمي و ديگر رشته هاي مرتبط در راستاي گسترش و ارتقاي جايگاه مباحث انتقال حرارت و جرم در علوم مهندسي و همچنين رشد و توسعه تحقيقات علمي كاربردي در بين اساتيد، متخصصان، پژوهشگران و دانشجويان دوره‌هاي تحصيلات تكميلي برگزار مي شود.
در اين كنفرانس 244 مقاله به صورت سخنراني و پوستر ارائه مي شود .
دانشگاه صنعتي نوشيرواني بابل در رشته هاي برق و كاميپوتر، شيمي، عمران و مكانيك ، صنايع و مواد و علوم پايه علاوه بر مقطع كارشناسي و كارشناسي ارشد ، در مقطع دكتري نيز دانشجو تربيت مي كند.
اين دانشگاه در حال حاضر 6 هزار دانشجو و 200 هيات علمي دارد.
خبرنگار : زينب حبيب پور گودرزي ** انتشار دهنده : حسن فلاحتي
7328/1654