اهواز- ايرنا - مدير كل مديريت بحران استانداري خوزستان گفت: خلاء وجود آموزش براي مقابله و پيشگيري از بحران‌ها و اتفاقات در همه اركان استان و دستگاه هاي اجرايي احساس مي شود.

كيامرث حاجي زاده روز چهارشنبه در حاشيه نشست بررسي و تدوين برنامه جامع آموزش مديريت بحران استان به ايرنا گفت: آموزش از جايگاه ويژه‌اي در همه حوزه‌ها برخوردار است و در مديريت بحران نيز بايد نقش آن را جدي بگيريم.
وي افزود: بسياري از مشكلات و تلفات در اثر نبود آگاهي كافي اتفاق مي افتد چراكه فرد نميداند در آن لحظه يا موقعيت در مقابله با حوادث چه كند.
مدير كل مديريت بحران استانداري خوزستان با تاكيد بر اين كه مسئولان، متوليان امور و مردم به عنوان جامعه هدف، آموزشهاي لازم را براي اينگونه موقعيتها نديده اند اظهار كرد: هر چند بودجه و اعتبار مهم و ضروري است اما با منابع مالي متفرقه كه در دستگاه ‌هاي اجرايي وجود دارد مي‌توان مسايل آموزشي را حل كرد.
وي تاكيد كرد: در استان خوزستان هر مساله اي پيش بيني نشود به بحران تبديل مي‌شود براي همين توجه به اهميت كارگروههاي تشكيل شده در مديريت بحران ضروري است در واقع ميتوان گفت مهمترين ركن و اصل در مديريت بحران محسوب مي شوند لذا بايد مورد توجه دستگاههاي اجرايي استان قرار گيرند و در اولويت باشند.
حاجي زاده اظهار كرد: حال كه سازمان مديريت بحران كشور نسبت به تهيه و تنظيم برنامه جامع آموزش مديريت بحران و ابلاغ به استان ها اقدام كرده مي طلبد مديران دستگاهها با جديت بيشتري فعاليت كنند و با وجود كميته علمي، آموزشي و پژوهشي، برنامه جامع ما نمونه اي براي كشور شود و به نتايج مطلوب دست يابيم.
در اين نشست جامع بودن طرح در چهار مرحله مديريت بحران، لحاظ اعتبارات از سوي دستگاههاي اجرايي عضو كارگروه در خصوص برنامه مديريت بحران، ارايه بولتن آموزشي دستگاه‌هاي اجرايي به مديريت بحران، تحويل برنامه جامع كميته هاي علمي، آموزشي و فني به مديريت بحران تا 10 آذر سال جاري، مصوب شد.
7164/6002
خبرنگار: عاطفه جوادي**انتشار: كبري آقازري